Problem med icon a5

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lixxer
    • dec 2009
    • 322

är detta något som står i manualen som föler med planet? har du parkzone's icon? torde väl vara samma esc eller?

Ursprungligen postat av HS-Racing
    Enklast är ju med programeringskort, men det går även att gör med sändaren..

Mitt ESC va det mycket enkelt på,
    -sändaren på
    -full gas
    -på med strömmen i maskinen
    -vänta någon sekund tills en piiip hörs
    -dra ner helt till tomgång

då va det broms PÅ

för att stänga av bromsen gjorde man samma procedur fast man lät gasen stå på tomgång hela tiden..

Men det är ju troligen olika på olika ESC.. men du kan ju testa vetja... se till att ha fritt för propellern bara så du inte får fullrus ifall det inte skulle funka... ( har testat att reversera gaskanalen EN gång med maskin på vårt nya köksbord - jag fick inte ...... på flera veckor...)

Kommentar

• HS-Racing

• okt 2009
      • 207

Nej har varken en Icon A5 eller manual till den.. detta va ett Himodel ESC 12A.. men funktionen kan vara samma...
      tänkte att det skadar ju inte att testa..

Som elektriken sa - frisk kopplat hälften brunnet
      Hans sista ord va dock - Vad fasen skulle jag på jorden å göra vilken nolla jag är !!!!

Ursprungligen postat av lixxer
      är detta något som står i manualen som föler med planet? har du parkzone's icon? torde väl vara samma esc eller?

Kommentar

• Pelleflygare

• okt 2011
        • 425

Har inga problem vid landning med min Icon A5. Har lite drag på motorn till jag sätter den. Ska du använda ett programeringskort måst det passa till aktuell ESC,EFL 30A Pro SB brushless ESC. Ska pröva med mitt kort för Above All och Hobby Wing

Kommentar

• asedwerfty
          • okt 2011
          • 35

Ursprungligen postat av lixxer
          hur aktiverar man broms då?
          http://www.e-fliterc.com/ProdInfo/Fi...CInstSheet.pdf kanske detta kan hjälpa till lite

Kommentar

Arbetssätt...