Sex år är lagom Kent,den blev skitsnygg! Herr Johansson´s ställ gör den ännu bättre,kan man hoppas på en bild på den i luften?
Elkonvertering av Hangar 9 1/4 skala Super Cub
Kollaps
X
-
Jo Kent i Vedum de är en riktig konstnär det...
Han håller på o jobbar på en 1/4 skala Sea-Bee åt mej.
Jag fick tag på gjutformar till kropp, motorkåpa o flottörer som jag skickade ner till Kent.
Han har gjort gjutjobbet redan men han ska göra landställ mm också.
Det blir nåt utöver det vanliga....
Ja du känner nog till vilken konstnär han är.
Bilder på den i luften blir det förhoppningsvis i vår.
Mvh KentKommentar
-
Senast redigerad av genland; 2019-03-03, 17:59.Kommentar
-
Jag har monterat en Turnigy Aerodrive SK3 6354-260 och 8S LiPo i min H9 1/4 Super Cub. Jag skall varken flyga knivegg eller torquerolla med den - jag tycker skalamodeller ska flygas som förebilden. Fartreglage Turnigy Sentilon V4 100A 5-12s HV. 2350W@70A räcker för mig, ÄVEN på flottörer. Blir sannolikt en 19x8 eller 20x8 prop ;-)"Riktiga flygplan har en propeller i nosen"Kommentar
-
Hej! Jag har flugit just den modellen med just den 160- motorn och 10S. Det blir ett galet bra drag i den! Den hoppar upp från marken och stiger vertikalt. Jag hade för små proppar (APC 20x8) så motorn varvade klart redan på 70% pådrag. Du kommer garanterat upp från vattnet med den spisen.Kommentar
-
Svarar på ett gammalt inlägg, men blev så glad att läsa att någon fortfarande kör med förbränningsmotorer, yes!Dags att ta itu med denna maskin igen!
Byter ut hackerelmotorn till en Evolution 33 CC bensinare nu...
[ATTACH=CONFIG]58420[/ATTACH]
Motorkåpan anpassad.
[ATTACH=CONFIG]58421[/ATTACH]
Har även avlägsnat den blå dekoren, utom på kåpan då,
blir en röd dekor från en svensk individ istället.
MVH Kent
Tycker det ska bullra och lukta när man flyger kvartsskala :applouse:
Ser att tråden spinner vidare med H9-modeller och det är kul. Har själv en H9 Tiger Moth som tyvärr har fått ligga i malpåse väldigt länge men nu ska jag försöka göra ett ryck igen. Det sitter en MVVS 30 kubikare i Mothen nu, men den ska bytas ut mot en Laser 150. Hoppas verkligen att jag orkar med innan sommaren.
/Ville
/Ville
- Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -Kommentar
-
Kommentar

Kommentar