Hyperion Yak 54, flygfärdig

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

Kula,du har ingen film när du flyger den? Skulle vara riktigt kul!
    Å Hanke..Ingen familj...Skriv inte så,du väcker moderskänslorna i mig... 8)
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• DrHanke
      • maj 2006
      • 5249

okej då, la familja herr å fru tokström samt syster yster häst tokig och inte minst henry_flaxare då ra
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Kulailuften
        • jun 2006
        • 7

Ska passa på och filma så fort nästa flygning kan ske, den är helt enormt snäll denna best! Ska även ställa in 45 graders höjdroder då det kan behövas vid hovring märkte jag!

Men återigen, sicket löjligt drag!!! 2 meters start sedan tokrolla vertikalt tills den inte syns, helt galet roligt!

/Stefan

Kommentar

• DrHanke
          • maj 2006
          • 5249

kula, hur har ni monterat motorn? Org HP mount verkar lite klent...
          //DrHanke

Kommentar

• Kulailuften
            • jun 2006
            • 7

Jag har ett "dubbelspant", dvs gummidämpare till en 10mm plyskiva där motorn sitter med ett radialfäste. Du vet som man hänger in en bensinare... jag är skitdålig att förklara!

Lyckades få motorn att "skära ihop" igår!!! En magnet lossnade och motorn tvärdog! Går på garantin men var lite snopet att nödlanda på tvären på banan!

Dom som sett mig flyga den undrar om den väger 2kg, så "lätt" flyger den. Stäng av gasen och du har ett löv att landa liksom. Känns som ett ruskigt bra glidtal fast den liksom inte borde ha det!!!

Ny motor här på måndag, då ska det flygas mera, nu har jag två uppsättningar acker en som klarar 74A konstant och en som klarar 88A!!! Jabba va kul denna kärra är!

Mvh/Stefan Kula www.fullkontroll.se

Kommentar

• DrHanke
              • maj 2006
              • 5249

härligt kula, jo jag har nu sett hur det nya spantet ser ut efter det att jag frågade. Kraftigt var ordet men tungt, eller?

Härligt att den flyger så pass bra, jag har lilla yak-55:an och den flyger som en dröm, .40 YAKen lite sämre och denna verkar vara som den lilla fast lite större *ler* ...
              //DrHanke

Kommentar

• Kulailuften
                • jun 2006
                • 7

Totalvikt med de lättaste batterierna är 5,2kg, men som sagt så känns det inte så i luften, vill ha lite mer flygtid innan jag ger stora A i betyg men det är nära!
                "Lilla" Yak 54 .40 är även den HELT GRYM, den har jag flugit mycket mer och den är så ruskigt snäll!!!! Plockar bara ut 80% av den effekt jag kan ta ur den, dvs har proppat ner till 14x7 istället för 15x8 och fortfarande har jag totalt obegränsade vertikalrepor! Detta gäller alltså .40 Yak 54.
                Med den stora Yak 54 187cm så plockar jag max ut 2800W och den är en raket, har valt en 20x8 propp istället för 20x11 och det är samma jäkla tokdrag nästan!

Mvh/Stefan Kula

Kommentar

Arbetssätt...