Erfarenheter av LM Loong max Lipo

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

Hej,
    Jag gissar att de som tillverkades sent i Gen 1 lär vara rätt lika Gen 2 - har svårt att tro att dom plötsligt gjort nån avgörande förändring. Gissar att man "bytt namn" för att folk inte skall associera de nya med de gamla problemcellerna.
    Jag har 3 sådana paket (sent levererade Gen 1) som jag börjat använda och hittills ser det bra ut - men tiden får ju utvisa hur dom är.
    Hälsningar
    Roger

Kommentar

• hakank
      • maj 2006
      • 1775

Nu när du nämner det Roger. har ett utbyte i sen G1 serie. har kört ca 5 cykler. Ingen antydning till svullnad.....ännu...:-)
      /Håkan
      "Allting beror på allting"

Kommentar

• gimbo
        • jul 2007
        • 710

Väcker tråden till liv igen eftersom jag känner att jag med var tvungen att berömma LM Loong Max. Har ett 2250mzh 3S till min Katana. Och nu har jag flugit ca 10-15 laddningar med det batteriet. Är rejält nöjd. Och till ett riktigt bra pris genom www.rcflight.se 379:- Så jag beställde ett till idag.
        www.mfkmalmen.se

Kommentar

• ZeroOne
          • sep 2006
          • 93

Kan bara hålla med ang. LoongMax.
          Flyger min SebArt Katana med dessa accar.
          De är suveräna! 40 Amp+ o inte ens fesljumna efter en flygning!
          De håller vad de lovar!

MVH

Fredrik
          Bäst på kundservice!

Kommentar

• Sigun
            • aug 2007
            • 3942

Hej på er..
            Har HXT 3S1300 G2 ackar som vi köpte precis när de kom ut i oktober i fjol, har kört dem i våra Art-tech cessnor och nu kör vi dem i våra Diffluxum vingar. Vi har faktiskt börjat få lite svällningar tror vi.. svårt att avgöra men några mm större har de nog blivit. Vi har väl laddat dem ca 100ggr hitills men än så länge har vi inte märkt någon mattning i effekt på dem. De funkar lika bra som när vi köpte dem.

Har haft funderingar på att köpa Zippy och testa dessa med. Men de verkar finnas lite olika varianter att välja mellan

ZIPPY 1500mAh 3S1P 20C

ZIPPY 1600mAh 3S1P 15-25C

ZIPPY-H 1450mAh 3S1P 30-40C Lipoly Pack

Zippy-K 3000mAh 3S1P 20-30C

ZIPPY-R 1800mAh 21-32C 3S1P

Bry er inte så mycket om att de är olika kapacitet på dem. De jag undrar är vad Zippy,Zippy-H, Zippy-K och Zippy-R är ? Har för mig att jag läst att Zippy-K är celler tillverkade i Korea ?. Någon som vet vad de är som skiljer mellan resterande varianter och vilka som är vettigast ? Zippy-H verkar ju vara väldigt kraftiga med 30-40C tålighet.

/Martin

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Hej,
              Zippy-R är Korea-ackarna.
              Zippy-K är samma celler som Loong Max enl HC - alltså Kina-ackar liksom de övriga i Zippy-serien.
              Tror f ö att det finns nån beskrivning i deras Forum.
              Hälsningar
              Roger

Kommentar

• Sigun
                • aug 2007
                • 3942

Här är en beskrivning

Zippy Range;
                Zippy-r: Korean (Premium quality, best performance)
                Zippy-h: Chinese (Excellent performance/quality/price ratio)
                Zippy: Chinese (Excellent value for money & solid performance)

Hittade den här
                ZIPPY-H 2200 3S1P 20-30C Lipoly Pack

Zippy-K är enligt forumet samma ackar som LM Long max görs på samma fabrik.

/Martin

Kommentar

• DaEk
                  • aug 2007
                  • 411

Hej!

Ni verkar vara nöjda med era kinesackar Men hur många laddningar har ni gjort med dem om nån dokumenterat? Nån som har haft över 300?
                  Mvh David!
                  ---------------
                  Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• hakank
                    • maj 2006
                    • 1775

Är det inte tomt hos HC på ackar just för tillfället? Var nyss där och spanade och det verkade helrensat på hyllorna. Om du inte hittar Zippy så kan jag rekommendera LoongMax.

/Håkan

Kommentar

• hakank
                      • maj 2006
                      • 1775

Ursprungligen postat av DaEk
                      Hej!

Ni verkar vara nöjda med era kinesackar Men hur många laddningar har ni gjort med dem om nån dokumenterat? Nån som har haft över 300?
                      Mina LoongMax är uppe in ca 40 cykler nu. Går som tåget. Fast jag håller på att gå över till A123 för större applikationer trots detta. Tror kanske på max 100..Men de är i så fall rekord för mina Lipos

Fast jag undrar om det är nån skillnad på kinaackar och "kvalitetsackar" Min gode helikotervän på fältet köper svindyra ackar från US. Jag kollade strecken och räknade till 70. Och då var de snabbt på väg utför enl. honom själv.

/Håkan

Kommentar

• DaEk
                        • aug 2007
                        • 411

Hej!

Så han hade dyra ackar som höll på att gå sönder redan vid 70? Jag har fått garanti på 300 laddningar på mina ackar, och hoppas verkligen han håller det i örebro.

Lite skillnad är det väll dock på kvalitetsack och kinesack. En flightpower har väll över 50c medans Loong-max "bästa" har uppåt 35 va? Och antar att flightpower har svårare att hålla priset nere, de då måste punga ut för utvecklingskostnaderna. Har svårt och tro att kineserna står för den?

Eller är jag helt ute och cyklar?
                        Mvh David!
                        ---------------
                        Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• hakank
                          • maj 2006
                          • 1775

Det här var intressant! Har inte sett ngt annanstans att man ger garanti på antal cykler. Vad är det för fabrikat på ackarna du har?

LoongMax är specade 25-35. Zippy-H 30-40C För mig känns det ändå som att det börjar bli ointressant över 30C då urladdningstiden blir så liten att det blir praktiskt omöjligt att utnyttja den. Kanske vid några sekunders fullt spett rakt upp då

Ang. utvecklingskostnader så vet jag inte hurvida det går att kopiera lipotillverkning. Man får ta i beaktande att det kinesiska lönerna är låga och att det inte kostar så mycket för dom att utveckla själva.

/Håkan

Kommentar

• DaEk
                            • aug 2007
                            • 411

Jag kör above alls egna ackar. 2200 mah 3s. Cykler, har inte det att göra med belastningen? Eller har det nått med "överlevnadstiden" att göra?
                            Mvh David!
                            ---------------

Kommentar

• hakank
                              • maj 2006
                              • 1775

En cykel = en urladdning/uppladdning alltså överlevnadstiden. Står det ngt på deras sida ang. garanti på 300 cykler? (såg inget om det när jag kollade nu)

/Håkan

Kommentar

• Sigun
                                • aug 2007
                                • 3942

lol ?? nu förstår jag inte riktigt vad david pratar om .. cykler är de antal gånger man laddar sitt batteri inte vad belastningen är. Belastningen mäts i C dvs hur många Ampere man belastar batteriet med.

Men som hakank sa så har jag heller aldrig sett några uppgifter om garanterat antal cykler. Men annars kan man ju tycka att ett märkes batteri som kostar 3-4 gånger mer än ett kina batteri borde klara 3-4 gånger mer laddnings cykler men tills dess att de finns någon sådan statistik så tror jag nog att kina batterier är det som jag kommer satsa mina småslantar på.

/Martin

Kommentar

Arbetssätt...