Mindre elflyg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaEk
    • aug 2007
    • 411

Vad kan då vara lämplig utrustning till denna?

gissar på 25a motor+fartreglage från towerpro kan funka.

3s 1200 mah

2 stycken microservon.

Ser det paketet bra ut för att få en bra kärra, ser ju ut som epp och så.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• kenneth67
      • jun 2007
      • 2545

formosan kan jag rekomendera .. (har 2) ,, sedan finns ju formosa 2 med .. men inte sett nån som säljer den ! formosan är som mcgregor sa en ganska snabb kärra men inte ybersnabb ... kräver heller inte så sora ytor som man kanske tror ...min första formosa lever än trots diverse misshandel å brabd i fart reglage inte så snygg längre men flyger lika fint ... förstärkte endast vingen med kolfiber stång istället för glasfiber pinnen som med följde ... å trots rejält hårda landningar även nose dive inte gått sönder än ! dock har jag permanent limmat vingen mot kroppen då den är lite vek i infästningen med standrd grejjerna som följer med ...... med en motor mellan 150 250 watt har prestanda så det räckwer å blir över ... kv 1000-1300 å 9 till 10x5-6 proppar som drar det fint
      FM extra 300s 60size
      black horse extra 300s 46 size asp46
      giles 202 3d CRRC40i bensin ..
      p51 pylon (modeltech) TT36pro
      V-MAR cap 231 ex asp120
      jamara corsair os90fs
      ultimate elite series .40 ST51rc
      Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Kommentar

• 1984:an
        • feb 2007
        • 230

Köper du planet från David på rz-tec är det nog bara att fråga efter lämplig setup; han är mkt serviceinriktad.

Kommentar

• kenneth67
          • jun 2007
          • 2545

här har du en "kopia" på formosan .... här finns även andra "vettiga" modeller http://www.aircpro.com/airc/homepage...&CartID=11518-
          eller en 3d yak! http://www.aircpro.com/airc/homepage...&CartID=11518-
          nästan komplett!
          FM extra 300s 60size
          black horse extra 300s 46 size asp46
          giles 202 3d CRRC40i bensin ..
          p51 pylon (modeltech) TT36pro
          V-MAR cap 231 ex asp120
          jamara corsair os90fs
          ultimate elite series .40 ST51rc
          Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Kommentar

• radiocontrol
            • jul 2006
            • 178

Re: Mindre elflyg

Ursprungligen postat av DaEk
            Flygfältet jag valt ut är inte jättestort, 100 meter långt och 40 meter brett tippar jag. Det är en lekplats men över 3 meter så finns det inget att flyga in i.
            Jag funderar på lämpligheten att flyga över en lekplats...
            Fast det är kanske inte så mycket barn som leker där? :?

/Tommy

Kommentar

• DaEk
              • aug 2007
              • 411

Nej det är nästan alltid tomt. Om det är nån där så brukar det vanligt vis bara vara ett par stycken med föräldrar.

Kan art-tech yak vara något, eller är det bara skräp?
              Mvh David!
              ---------------
              Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• chulie
                • dec 2007
                • 174

Heej!
                Jag tkr du ska köpa ett Graupner UHU Acro.
                Det är en väldigt liten och välflygande modell!
                Tyvärr har jag inte sett så många som säljer den...
                men bor du i skåne nära tommelilla så har alfs leksaker den:P
                Till den skulle jag rekomendera:
                2 st, TOWER PRO SG-50 (servo)
                1 st, TOWER PRO 12A (fartreglage)
                1st, HI MODEL 2204-KV1400 (motor)

mottagare har du säkert, annars är det en micro som gäller
                Sök dehär grejerna på www.aircpro.com
                Så får du det till ett bra pris samt snabb leverans.

Hittar du inte den Graupner modellen kan jag rekomendera modeller från great planes som tex Flatana. Den tror jag faktiskt han har på aircpro.

Lycka till!
                Mvh Charlie!

Kommentar

• jocke1963
                  • dec 2007
                  • 2709

Re: Mindre elflyg

Ursprungligen postat av DaEk
                  Ett alternativ kanske är formosan och då hade jag tänkt det så här.....
                  Jag köpte en "Formosa-kopia" på E-bay, med kina-radio, borstad motor med vxl-låda, Ni-Mh-ack, allt utom batterier till radion för 80€....50€ för planet, 30€ i frakt. Sen hade tullen fått nys om paketet, så jag fick pröjsa 300:- i tullavgifter... :cry:

Sedermera har jag köpt ett motorkit med borstlös motor, dito reglage och prop från hobbycity i hongkong, där slapp jag tull, samt lipo-ackar på Tradera...så nu är den en raket... :lol:

Men samma plan finns hos http://www.radiostyrdamodeller.se/ för ~1300:- svenska dollars...

Edit, direktlänk till "Formosakopian"
                  Radiostyrt flygplan, Super Sonic V2, 2,4Ghz, 4ch, RTF, RM-00129, Gammalt, 1099 kr Nya Super Sonic version 2 är i grunden samma flygplan som Cessna 7
                  ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Apeka
                    • sep 2007
                    • 17

UH

Tjena tjena.
                    Jag vet själv är student och vet hur det är med en tajt budget. Därför bestäler jag det mästa från UnitetHobbies. Sista modellen var en 540 edge. Detta är enligt mig ett perfekt plan för 3d flyg på lite mindre ytor. + att priset på denna fint byggda balsa och lätt plywod modell är nästan samma som du får betala för en fomey i sverige.

Självklart ska du ta in alla tips du får här. sätta dig ner och kolla vad som passar dig bäst. både flyg och prismässigt.

Nu låter jag som mina lärare så det är bäst att sluta.

PS när jag va 15 för typ 12 år sen byggde jag en Cyckel kärra till min moped , den va perfekt att köra till flygfältet med!

Kommentar

• exumed
                      • jun 2006
                      • 26

Hej

Jag har föjt den här tråd ett tag nu, och jag bara måste reommendera "min" kärra.

Köpte kärran för c:a 1 år sedan och det är en trevlig och neutral kärra, den pekar åt det håll du styr den.. typ gör du fel så ja.... Du kan göra det mesta med den. Gjord i epp utom stabbe och fena, går den sönder är den mkt lätt att laga.

hittade en video på youtube med en unique, lite lättare och se vad den kan :-)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=VmCvCy-5rOg"]YouTube - RC aerobatics_Unique MS Composit[/ame]

/Peter

Kommentar

• DaEk
                        • aug 2007
                        • 411

Oj, vaknade tråden igen :shock:

Okej, men jag har inte gett upp det här kapitlet än, men funderingarna har gått över till storleken uppåt. Tänkt flygplats går till en stor fotbollsanläggning på 130 meter *100. Anläggningen ligger precis bredvid järnväg kan det störa, annars finns en annan något mindre anläggning också.

Fullkontroll har ju fina modeller, och då tänker jag mest på above alls serie på plan på 1200mm vingspann och 45A fartreglage och borstlös motor.
                        Följande modeller finns att välja på.
                        Burning spear
                        Extra 300 samt 330.
                        Katana.
                        Sukhoi SU-31
                        Yak 54

Ack: Loong max 2200 mah eller vad de är 4s 25c, hade tänkt skaffa 3.
                        Servon, digitala 1.8kg corona digital, är de något att ha?
                        Sedan mottagare, jeti 5
                        Laddare: e-station bc6.

Verkar detta funka? Behövs komplement på något mer?
                        Mvh David!
                        ---------------

Kommentar

Arbetssätt...