Kyosho Minium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mario
    • aug 2008
    • 3

Kyosho Minium

Hej!

Tänkte ta och köpa mig ett litet elflygplan och fastnade för Kyosho Minium.
    Men vad är det som skiljer mellan de olika modellerna Cessna Centurion, Citabria och Flybaby?

Är det bara utseendet eller har de lite olika flygegenskaper också?
    Vilket ska man välja?

Tacksam för svar.

///
    Mario
  • LAB
    • dec 2007
    • 634

Hej jag har både Cessnan(servot är tyvärr sönderbränt nu) o Citabrian båda flyger kanon Citabran är något större o ska kunna flygas saktare.Jag tycker det är mer en smaksak vad man väljer,men jag såg att ÖMH säljer en ny Minium med skev som verkar intressant.Så en pling till dom o kolla
    Lasse
    Sur gubbjävel!
    LasseB

Kommentar

• Mario
      • aug 2008
      • 3

Tack för svaret LAB

Fler svar önskas, då jag hade tänkt att beställa i helgen.

///
      Mario

Kommentar

• jocke1963
        • dec 2007
        • 2709

Vill du ha nå´t som är ännu långsammare, så har http://www.procar.se ParkZone´s "Vapor" hemma, finns dock ej i webshopen.

"dessa finns i lager (PKZ3300) vi har inte hunnit få upp dessa i webshopen ännu men du kan beställa via mail med adress, mm 1143,20 + moms"

Är riktigt sugen, men köper nog en i Usa istället, dit jag ska i vinter...
        ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• LAB
          • dec 2007
          • 634

Hej är det den dom testade i alltom hobby?
          Sur gubbjävel!
          LasseB

Kommentar

• jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

Ursprungligen postat av LAB
            Hej är det den dom testade i alltom hobby?
            Nä, det var Ember, oxå den från ParkZone. Om du kollar länken ovan, ser du att Ember´n är snabb som ett jetplan i jmf med Vapor´n...

Edit, Ember-länken oxå, finns filmer på resp sida, bara att jämföra...
            Senast redigerad av jocke1963; 2008-08-29, 19:07. Anledning: La till länk..

Kommentar

• Mario
              • aug 2008
              • 3

Inga fler Minium flygare som har någon av dessa tre modeller som kan ge lite tips på vilket man ska välja?

///
              Mario

Kommentar

• Tommy
                • sep 2006
                • 38

Tjena!
                Jag har haft cessnan sen de kom ut på marknaden. Den flyger bra och jag har beställd 4-kanals piper cherokee ifrån ÖMH. Dessa plan är kanonbra för inomhusbruk.
                //Tommy

Kommentar

• Tommy
                  • sep 2006
                  • 38

Minium AD Pipern är försenade!!! typiskt!! Den kommer först i November.
                  Man blir lite besviken.
                  //Tommy

Kommentar

• jocke1963
                    • dec 2007
                    • 2709

Ursprungligen postat av Mario
                    Inga fler Minium flygare som har någon av dessa tre modeller som kan ge lite tips på vilket man ska välja?

///
                    Mario
                    Noterat att ÖMH och Hudikhobby har Citabrian på extrapris, runt 890:-, medan "vanliga Cessnan" fortf ligger över 1000-ingen....det hjälpte inte så mkt med din fråga dessvärre...

Kommentar

• DennanHMFK
                      • maj 2006
                      • 1135

tjenis.

har själv en Cessna, tokrolig maskin det.
                      dock verkar något ha hänt med mitt sidoroderservo, den bara snurrar och snurrar när man ska svänga vänster, men inget händer på rodret. :(

har öppnat modellen för att kolla, men ser inget fel med min syn varjefall.
                      tips på vad det kan vara?

kikade på kyoshos hemsida efter nya servon/enhet, men hittade inget.

jag vill flyga!!!!
                      medlem i HMFK
                      www.hallstamfk.se
                      min tube: http://www.youtube.com/profile?user=Dennan83

Kommentar

• fredrik
                        • sep 2008
                        • 24

Jag har haft 2 st minimum cessnor, båda har slutat sina dagar med sönderbrända servon, efter kort tids användning.
                        Fredrik

Kommentar

• jocke1963
                          • dec 2007
                          • 2709

Gissar att det kommer fler synpunkter nu, efter Hobbymässan, där det såldes ett stort antal Citabrior till bra pris. Jag köpte 4 stycken :thumbup:, en till mig själv, och 3st till kollegor på jobbet. De såldes för 590:-, detta pga att man kommit fram till att vissa plan i en "batch" hade fått en felaktig propelleraxel, som kan gå av.
                          Man fick med en ny axel o en instrux hur man byter. Provflög min första gången i söndags, med originalaxeln, gick hur bra som helst.
                          Tyckte det var lite små roderutslag, så jag har flyttat in stötstängerna till innersta hålen på roderhornen. Kanonkul att flyga, går utmärkt att flyga in sakta mot sig själv o landa i handen...

Tror att de andra modellerna måste flygas lite fortare, då de ju har mindre vingyta. Ska se om jag tar lite film när vi flyger här på jobbet nu på fredag kväll.

Edit, se även nya modellen:
                          Senast redigerad av jocke1963; 2008-11-06, 05:14. Anledning: Glömde en länk....

Kommentar

• Boost III
                            • nov 2008
                            • 83

servot för sidorodret går ju väck ovanligt fort !! Den lilla gängstång som flyttar oket fram o bakåt bli gängpaj. (eller i oket?) Kompisare till mig fixade detta på ett märkligt sätt,,droppade superlim på gängstången där skadan var och olja i oket, (eller om det var tvärtom?) sedan satt han och vred axeln fram o tillbaka tills limmer torkat och bildade nya gängor, funkar klockrent. Men jag tror knappas många fixar detta för denna man är otrolig!! Därimot ser man att på cherokeen har dom bytt ut servona till starkare konstruk:thumbup: Jag kommer köpa cherokeen för att komma åt radiostyrningen och motorn. Tänkte droppa i den i Graupners lilla spifire med 30+cm spännv gummimotormod finns ju även mustang och messersmitt 100 spänn och väldigt fina:thumbup:

Kommentar

• Ålänning
                              • maj 2007
                              • 6807

Jag provade Citabrian ikväll, den var ju skitkul
                              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

Arbetssätt...