Setup ExtremeFlight Extra 300-EXP
Kollaps
X
-
Hej!
Var ute och provflög min Extra idag och det flög överförväntan och då hade jag ändå ganska höga förväntningar efter allt man har läst!
Min setup är följande:
DesirePower 2200mAh 3S 35C/60C
Futaba R617FS Mottagare 2.4 Ghz
HD Digitalt servo 2216HB
Propeller JXF 13x7 El Trä
Scorpion Commander 45A Fartreglage
Scorpion S 3020-16 kv 812Kommentar
-
Någon som har tips på smidigt ställe att beställa en Torque 2818T/900 alternativt 2814T/820 samt ESC Airboss 45A?
// LKommentar
-
Tack för alla tips med varierande setup´s. I veckan kom min leverans med slutliga motorvalet, blev det tyngre alternativet. Valde en Torque 2814T-820 + ESC Airboss 45 Elite, ser grymt bra ut! Servon även på ingång!....Kommentar
-
-
Det tvivlar jag inte på. Grubblar fortfarande över vad jag skall installera i den...
Vill ha 2 lätta servon i stjärten av TP-skäl men vet inte om 9.5-grams futaba kommer hålla...Mvh David!
---------------
Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRKKommentar
-
-
på min har jag gjort egna roliga armar i något kretskortmatriell typ backelit
Jag har satt in två lite kraftigare servon(2.2kg metalldrev 14g) där bak då dom servona dom rekomenderade va fullt okey men det va karbonit drev och vid en inlastning i bilen slog jag emot sidoroder lite lätt med drevsallad som följd...
Bara flytta fram batteriet när servona blev tyngre:lollypop:
Senast redigerad av wesse; 2009-10-10, 12:20.
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
-
-
ja ska dina servon hålla vid en crash oxå då måste du nog köra på betydligt kraftigare doningar :lollypop:
-
Hei
Dyktig norsk kille.
Han er hvertfall veldig fornøyd med den.
[ame="http://vimeo.com/6989577"]Extremflight exp 48" on Vimeo[/ame]Senast redigerad av anders e; 2009-10-10, 20:52.Anders Engesvoll
GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
http://www.aztechaeromodels.com/Kommentar
-
Norrmän borde inte få flyga överhuvudtaget:banghead:
Ni flyger alldeles för bra...sitter här o gråter nu får nog ge bort min Extreme flight Extra..snyft vill oxå flyga sådär...:girl_cray3:
-
Jag änvänder HS5056MG, kan definitivt rekommenderas. Med programmeraren kan man få nästan 180 graders utslag. Jag har använt de längsta medföljande armarna och kan ändå inte uttnyttja servots utslag fullt p gr rodrerna passerar fysiska ändlägen. Snabba med bra centrering också.på min har jag gjort egna roliga armar i något kretskortmatriell typ backelit
Jag har satt in två lite kraftigare servon(2.2kg metalldrev 14g) där bak då dom servona dom rekomenderade va fullt okey men det va karbonit drev och vid en inlastning i bilen slog jag emot sidoroder lite lätt med drevsallad som följd...
Bara flytta fram batteriet när servona blev tyngre:lollypop:
Kommentar
Kommentar