Vilken motor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe O
    • maj 2006
    • 1431

Ursprungligen postat av Heda
    Tjo

Jag har bara flygit ifrån 06 ungefär efter lite elskit provade jag en calmato 40 trainer med den motorn som följer med en 40 (asp kopia) Den flög fint med den motorn, provade att stoppa i en YS 63a visst blev den rapp och startade på någon meter men den flög å landade som en kratta, inte roligt.

Idag sitter det en TT54 ifram å det räcker hur bra som helst.

Tung motor gör modellen tråkigare
    Tjo ho!

Om den flög och landa som en kratta så berodde nog det på SBS för det skiljer ganska precis 25 gram mellan en ASP 40 och en YS 63 så det märks inte
    Senast redigerad av Tobbe O; 2010-12-18, 18:23.

Kommentar

• Heda
      • sep 2006
      • 312

Yes, beskrev det nog som en mupp Den landade iaf snabbare och betedde sig lite annorlunda, motorn i sig e det inge fel på har två ys63or nu i andra plan.

Ursprungligen postat av Tobbe O
      Tjo ho!

Om den flög och landa som en kratta så berodde nog det på SBS för det skiljer ganska precis 25 gram mellan en ASP 40 och en YS 63 så det märks inte

Kommentar

• Tobbe O
        • maj 2006
        • 1431

Provade du att ställa ner tomgången riktigt lågt, finns nog inte många motorer som landar så lungt som en YS63 pga att dom går på så låg tomgång. Kanske hade du en propeller med stor stigning.

Kommentar

• sundqvistjohan
          • jul 2006
          • 1289

Har en O.S. LA 46 i mitt första metanolplan (Twist 3D 46) samt i en TWM Ultimate 40S. En mycket bra motor för nybörjare. Avsaknaden av kullager gör att motorn inte kräver något underhåll överhuvudtaget. LA 46-motorn är min enda motor jag inte behövt göra något åt sedan första starten i slutet av februari 2006. Den startar direkt, sommar som vinter, trots att jag har gjort flera hundra flygningar med Twisten.

Kommentar

• lassebetong
            • mar 2007
            • 1255

Ursprungligen postat av LAB
            En Kines 46a räcker mer än väl,tar upp en 40 trainer med drygt halv gas.Med skidor räcker kvarts gas.
            Kan hålla med LAB, en 46a räcker mer än väl till en Calmato.

/Lasse

Kommentar

Arbetssätt...