Var kör ni för rök vätska?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • loop
    • maj 2006
    • 328

    #1

    Var kör ni för rök vätska?

    Har just beställt en sullivan rökpump och undrar nu vad ni kör med för rökvätska??
  • Krille
    • maj 2006
    • 1184

    #2
    Jag kör denna utblandad med 3l disel alltså totalt 5l

    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

    Kommentar

    • loop
      • maj 2006
      • 328

      #3
      Oki
      Någon som vet hur man för färg på röken?

      Kommentar

      • Krille
        • maj 2006
        • 1184

        #4
        Iumed att röken är förångad olja så tror jag inte det går få annan färg än vit.

        Ska man ha andra färger får man framställa rök på kemiskt vis via rökpatroner.

        Enligt min kunskap är det så men kan ha fel
        //Kristoffer gustafsson

        Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
        Helikopter: T-rex 700 DFC,
        Sändare: Futaba T18SZ,

        Kommentar

        • Mr J
          • maj 2006
          • 4130

          #5
          Jag tror du har fel, Red arrows, Frecce tricolori, och Patroullie de France kör med färgad rök från diesel, en massa skumma kemikalier och färgämnen.

          Answers is the place to go to get the answers you need and to ask the questions you want

          Kommentar

          • bokis
            • maj 2006
            • 5041

            #6
            Vem säljer skumma kemikalier??
            Brukar vara olagligt,får E-mail om sånt men har inte köpt nåt ännu..
            // Bokis

            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

            Kommentar

            • Mr J
              • maj 2006
              • 4130

              #7
              Inte skumma... PDT_Armataz_02_01

              Kommentar

              • Brauer
                • jun 2006
                • 316

                #8
                Krille har delvis rätt. Värmen i en jetmotor räcker gott och väl till för att få till en snabb kemisk reaktion mellan två vätskor och ge färgad rök. Blir nog värre i en metanolmotor :?

                Kommentar

                Arbetssätt...