air-loisirs eller VQ warbirds

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c130
    • dec 2006
    • 13

    #1

    air-loisirs eller VQ warbirds

    Finns det någon handlare i sverige eller europa som
    säljer VQ warbirds eller air-loisirs
  • zeno
    • maj 2006
    • 536

    #2
    Jajjemensingen serru

    Här har du en i england -> http://www.moormodels.co.uk/acatalog/AIR_LOISIRS.html

    och två i frankrike -> http://www.copaero.fr//advanced_sear...OISIRS&x=0&y=0




    Vilket av deras plan var du sugen på?

    Kommentar

    • bokis
      • maj 2006
      • 5041

      #3
      Nu blir jag nyfiken..Efter att ha haft ett par av deras kärror så undrar jag oxå,vilken var det som du var sugen på?
      Kanske kan komma med något tips ,råd o rön om den i sådant fall..
      // Bokis

      ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
      (nu även med biskvier!)

      Kommentar

      • c130
        • dec 2006
        • 13

        #4
        P61 eller P38

        ksaschade min P38 i somras väldigt trevlig maskin
        så nu behövs en ny två motorig

        Kommentar

        • c130
          • dec 2006
          • 13

          #5
          Tack för länkarna
          C130

          Kommentar

          • bokis
            • maj 2006
            • 5041

            #6
            Hej! Hade du VQ p-38:an? Jag hade den o den var sisådär..
            A-26 är ännu tyngre men rolig att flyga...
            P-38:an flög bra,hade riktiga Fowlerflaps men var tung o hade K.Anka klädsel..
            Klädseln är en sån därniga förklistrad historia a´la Kyoshos äldre warbirds
            Om det är flermotoriga ARF du är ute efter så har jag ett par ideer,
            Är liiite tveksam till just V.Q...
            Men smaken är som tur är liksom baken delad...
            // Bokis

            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

            Kommentar

            • c130
              • dec 2006
              • 13

              #7
              Det var en Wing p38 med os52
              Flög och Brummade ljuvligt

              Det lät inte roligt med VQ
              vad har du mer för förslag
              Jag har 2st 91or som behöver ett flygplan

              Kommentar

              • bokis
                • maj 2006
                • 5041

                #8
                Tålamod o en Tigercat..jag har best. en sån:

                Du ska dock veta att jag talar i egen sak :oops: Vi säljer KMP o tidigare VQ.. Men KMP är i en helt annan klass..
                denna där är en s.k helkompositkärra..med lite tur så kan vi leverera till våren..
                Annars så är KMP B-25 ljuvlig med ett par 91:or,du hittar filmer på min i videoforumet..
                // Bokis

                ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                (nu även med biskvier!)

                Kommentar

                • c130
                  • dec 2006
                  • 13

                  #9
                  Jag har sett filmerna på b25 och p38
                  Läckert
                  hur mycket måste man taisär för transport

                  Kommentar

                  • bokis
                    • maj 2006
                    • 5041

                    #10

                    Där är problemet..Vad du än tar i den storleken så får man plocka bort vingen..
                    P-38 är stor även utan vingen ,B-25:an är trevligare på det viset men bökigare att sätta ihop..
                    Dessutom så flyger den hur fint som helst,går även att framföra med en morot vilket man kan glömma med en P-38..
                    Resten är en smaksak..
                    // Bokis

                    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                    (nu även med biskvier!)

                    Kommentar

                    • c130
                      • dec 2006
                      • 13

                      #11
                      Tack för tippsen
                      Nu skall jag smyga iväg och plundra spargrisen
                      så får vi se vad det blir förnått bra att ha
                      c130

                      Kommentar

                      Arbetssätt...