Calmato 40 Sports igen!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sundqvistjohan
    • jul 2006
    • 1289

    #16
    Ok, här kommer ett par bilder.
    Vid flygning gör fjädern så att skidan vilar mot skruven (positiv anfallsvinkel). Bäst är att fila en platt yta långt ute på hjulaxeln, så hålls stoppringen med den långa skruven i position. (Den filade ytan har man ju även för att stoppringen till hjulen ska hållas kvar).


    När man landar, eller planet står på marken, fjädrar skidan (du märker att stoppskruven inte längre tar i skidan).


    På undersidan av skidan finns en "styrlist" som gör att planet inte glider i sidled på snön.

    Kommentar

    • plutoorjan
      • feb 2007
      • 127

      #17
      ok

      Superbt!
      Tack för bilderna!
      Mvh Ö.

      Kommentar

      • T5
        • jul 2006
        • 1300

        #18
        Du behöver inte en positiv anfallsvinkel på skidan då det sannolikt ger annan lyftkraft/luftmotstånd.
        Montera dem vågrätt så blir det ändå bra när du landar med nosen högt.

        Kommentar

        • sundqvistjohan
          • jul 2006
          • 1289

          #19
          Skidorna är ganska små, och min 3D Twist är inget fartmonster. Monterade enligt anvisningarna och har inte behövt röra trimmen efter bytet från hjul till skidor. Låter dom vara Twisten är ju en modell med sporrhjul, så i förhållande till flygkroppen har jag bara någon grad uppåtriktade skidor.

          Kommentar

          Arbetssätt...