Varför stannar inte motorn när jag vänder och vrider på flyget och håller det lääänge i samma position på marken? Det brukar funka bra annars, funkar det på marken så brukar det funka i luften. Kanske det är skum för att flyget skuttar på fältet före start?
Jo, förgasarcentrum är 20 eller om det var 30mm över tankcentrumlinjen. Måste vända motorn. =)
Det med uni-flow var intressant... har nu klunk "i botten" och slang kort till förgasare. Sen en slang från pipan till tanken och på insidan rör böjt upp mot "tanktaket". Har även en tankslang till tanken.
Men frågan är, va tanken hel före den hårda landningen... Sablars! Jag va ju tanklös! Måste lösas.
Vill inte ha ett snabbt flyg. Motorn satt på, har ingen annan... Vill bara ha det att flyga OK så att nån annan kan köpa bort det. Jag fick flyget, men upp ska det och bort ska det. Har 18 flyg nu, för många det... börjar bli fullt i taken också. :-D
Jo, förgasarcentrum är 20 eller om det var 30mm över tankcentrumlinjen. Måste vända motorn. =)
Det med uni-flow var intressant... har nu klunk "i botten" och slang kort till förgasare. Sen en slang från pipan till tanken och på insidan rör böjt upp mot "tanktaket". Har även en tankslang till tanken.
Men frågan är, va tanken hel före den hårda landningen... Sablars! Jag va ju tanklös! Måste lösas.
Vill inte ha ett snabbt flyg. Motorn satt på, har ingen annan... Vill bara ha det att flyga OK så att nån annan kan köpa bort det. Jag fick flyget, men upp ska det och bort ska det. Har 18 flyg nu, för många det... börjar bli fullt i taken också. :-D

Kommentar