Förslag på "Warbird".

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Harry S
    • maj 2006
    • 274

    #1

    Förslag på "Warbird".

    ..Hejsan Gubbs....

    Som överskriften säger så skulle jag vilja ha förslag på en "Warbird" för en Saito 170 R3:a, dvs. med stjärnmotornos som denna motor skulle kunna orka släpa fram igenom lufthavet. Modellen bör helst vara en ARF men kan även tänka mig en byggsats med glasfiberkropp/plankade vingar. Gissar på att maskinen inte bör väga mer än 5,5 kilo åå vara max 2 meter i spv men detta är bara en gissning ifrån min sida.

    Kom med förslag, alla beaktas enl. principen: funkar - funkar inte...hehehe.
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

    #2
    Jag är inte helt säker på att du är intresserad av det jag föreslår men jag kan säga att om du vill ha en warbird som den är klippt o skuren för så är det Sea-fury alt September Fury från KMP..Har för mig att det finns trådar på rc-universe om detta o har oxå sett en filmsnutt nånstans på den flygande..P.g.a att maskinen är baktung o måste lastas ned rejält t.o.m när jag använder roto 25:an ,så funkar den bra på detta flygplan..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

    Kommentar

    • Harry S
      • maj 2006
      • 274

      #3
      ..Tjeeena Bokis...

      Måste få fråga Dig ang. flapsen på Sea Furyn, är det split flaps på denna eller har dom gjort icke så skalamässiga hela flaps på'n..??? Det vore jue synd om dom gör en vacker modell men inte gör flapsen som dom ska vara, tycker jag i alla fall.

      Förslaget är dock möe bra Bokis, ska lägga det på minnet....Tackar. Flera förslag emottages tacksamt......

      Kommentar

      • DrHanke

        • maj 2006
        • 5250

        #4
        jupp split flaps, riktigt smart ordnat med 1st servon per sida och sedan sitter det en vajer bit emellan.
        //DrHanke

        *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

        Kommentar

        • Harry S
          • maj 2006
          • 274

          #5
          ...Finns Fury:n hemma på lager eller ä're en beställnings vara..???

          Ä' intresserad av båda varianterna men September versionen tilltalar mig dock mest..

          Kommentar

          • K-Å
            • maj 2006
            • 1184

            #6
            September furyn kommer i lager igen på fredag, Sea furyn beställnings vara, kommer att finnas på Barkis

            MVH K-Å
            MVH Kjell-Åke Skoog
            Ordförande RCFF 2023/2025.

            Kommentar

            • Harry S
              • maj 2006
              • 274

              #7
              ...Tjeeena K-Å..

              Jag hoppas att Du menar den 26/5:e för tillgänglig leverans..???

              Kommentar

              • ssn
                • maj 2006
                • 796

                #8
                Sea Fury 350!!!

                Sosen

                Kommentar

                • Harry S
                  • maj 2006
                  • 274

                  #9
                  ...Hej Igen Gubbs.....

                  Nu ä' ja liiite förbannad, säger så här: Jag var intresserad av September Fury ifrån ÖMH/Bokis men iom. att andra får åka i "Gräddfilen" så vill jag inte köpa ett exemplar av denna fina maskin ifrån ÖMH........braaa jobbat Bokis, Du är en "riktig" försäljare Du.... :evil:

                  Då tar jag och letar på någon annan maskin som passar för min R3:a, så då önskar jag förslag igen ifrån seriösa handlare och medlemmar som har något bra att komma med åå som inte kör enl. gräddfils modellen.

                  Kommentar

                  • bokis
                    • maj 2006
                    • 5041

                    #10
                    Du missade resten Harry..jag fick svara i telefon..Det jag sa berodde på att Tobbe fixade en kärra till mig som tydligen bara fanns et ex av,den därninga PT 17..Jag var bara söt mot Tobbe,det var ingenting surt menat mot dig Harry..Jag missade nog mellanspelet oxå medans jag pratade i tel..Men det finns så att det räcker till alla ,det är inget problem,det vet du nog!
                    // Bokis

                    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                    (nu även med biskvier!)

                    Kommentar

                    • Harry S
                      • maj 2006
                      • 274

                      #11
                      ....Sorry Bokis, Du har skitit i det blå skåpet vid detta laget, köper inte detta..

                      Kommentar

                      • bokis
                        • maj 2006
                        • 5041

                        #12
                        Harry,tro mig när jag säger att varken Tobbe eller jag menade något illa mot dig,jag lovar o svär..Jag försökte inte vara elak eller dryg mot dig..Har du tagit det så så ber jag om ursäkt ..
                        // Bokis

                        ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                        (nu även med biskvier!)

                        Kommentar

                        • McRegor
                          • maj 2006
                          • 7942

                          #13
                          Hej,
                          Man skall väl inte blanda sig i denna debatt egentligen men som utomstående betraktare till er diskussion om lämplig kärra till Harry måste jag säga att jag uppfattade det precis som Bokis beskriver - lite "skoj-tjöt" kompisar emellan och att du Harry givetvis skulle få ta den första kärran - det sa Tobbe också.
                          Så snälla- glöm det som hänt - det var uppenbarligen bara missförstånd som kan inträffa på en chatt, tyvärr. Fortsätt istället att ha kul tillsammans.
                          Hälsningar
                          Roger

                          Kommentar

                          • tobbe
                            • maj 2006
                            • 99

                            #14
                            September Fury e den ultimata kärran för din 170 stjärna.. Jag kommer att skaffa samma men med en klenis 160 boxer. Tar troligen ett år innan den blir flygfärdig dock.

                            /Tobbe

                            Kommentar

                            • Ice
                              • maj 2006
                              • 72

                              #15
                              Ursprungligen postat av McRegor
                              Hej,
                              Man skall väl inte blanda sig i denna debatt egentligen.........

                              ....... Fortsätt istället att ha kul tillsammans.
                              Hälsningar
                              Roger

                              WOORD ^^

                              Nä men helt klart! det var väll därför vi/ni skapa detta forum, för att slippa alla tråkigheter?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...