Har under många år kört Saito 180 minst 500 starter. Aldrig landat med motorbortfall.
Flög med Aerosynt/save 15% olja och 10% nitro. Justerade ventilerna 0,04, 0,10 är för mycket.
Använde en Graupner 16X8 3.bladig prop. Justerade nålarna för säker trottling.
En helt underbar motor!
Flög med Aerosynt/save 15% olja och 10% nitro. Justerade ventilerna 0,04, 0,10 är för mycket.
Använde en Graupner 16X8 3.bladig prop. Justerade nålarna för säker trottling.
En helt underbar motor!

Kommentar