STOR kartong från Peakmodel

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jannec
    • nov 2006
    • 25

STOR kartong från Peakmodel

Hej.
    Har fått hem en batalåda från Peakmodel, innehållande en http://www.peakmodel.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_16&produc ts_id=384' har suttit och packat upp i kväll med en öl på arbetsbänken. Kan bara säga viken kanonkvalitet på ARF byggsatsen, inte behöver man gräva fram strykjärnet här, inte en "rynka" på klädseln här inte, ser överhuvud taget bra ut allting inklusive Kines DA motorn, har ingen aning hur motorn funkar eller hur modellen flyger, men ser det bra ut för ögat så brukar dom ju flyga ganska bra, eller hur? Det tog ca 2 veckor från det jag beställde till jag fick hem prylarn, ganska hyfsat tycker jag, 3 dagar från kina till arlanda, resten av tiden behövde tullen o posten att skicka hem packeten.. Inklusive allt moms o sånt ca. 6000 spänn, helt ok för en modell (o motor) som är 2,16 m i spv. ett litet problem bara, ingen manual, men jag har mejlat till dom, så den kommer kanske? Är det någon som har en aning om vem som tillverkat kärran, hittar man det kan man säkert "ladda" hem en sådan.
  • Frippe
    • maj 2006
    • 226

Till fina Arf kärror får man inte med någon manual .

Lägg gärna upp lite bilder under bygget.

Kommentar

• Harry S
      • maj 2006
      • 274

...Tjena Flyers..

Vill bara upplysa Eder om firman finns på Nya Zealand enl. deras hemsida:

PEAKMODEL SHOP
      81 Totaravale Dr, Glenfield, Auckland
      New Zealand

Kommentar

• Tobbe O
        • maj 2006
        • 1431

Jag har läst det, men om jag inte har fel så skickas grejorna från China.

Kommentar

• jannec
          • nov 2006
          • 25

Ursprungligen postat av Tobbe O
          Helt rätt, grejerna kommer från China. Vill ni se lite bilder så är det bara att kolla länken. http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=254
          Det är bara så att priset är det "ganska" stor skillnad på, samma byggsat altså.
          Janne

Kommentar

• ssn
            • maj 2006
            • 796

Ursprungligen postat av Harry S
            ...Tjena Flyers..

Vill bara upplysa Eder om firman finns på Nya Zealand enl. deras hemsida:

PEAKMODEL SHOP
            81 Totaravale Dr, Glenfield, Auckland
            New Zealand
            Eldfågeln här!??? :best:
            Välkommen Harry!!!!

Sosisen...

Kommentar

• Tejp
              • maj 2006
              • 133

Ursprungligen postat av jannec
              Helt rätt, grejerna kommer från China. Vill ni se lite bilder så är det bara att kolla länken. http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=254
              Det är bara så att priset är det "ganska" stor skillnad på, samma byggsat altså.
              Janne
              Om man jämför bilderna:

&
              http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=254

Så ser man att det inte är en aero-works kärra som du har köpt.
              Längden stämmer inte heller.

Däremot så är färgschemat kopierat...

Men det kan vara ett bra plan ändå, är faktiskt själv sugen på att beställa...

Kommentar

• jannec
                • nov 2006
                • 25

Ursprungligen postat av Tejp
                Ursprungligen postat av jannec
                Janne
                Om man jämför bilderna:

&
                http://www.aero-works.net/store/detail.aspx?ID=254

Så ser man att det inte är en aero-works kärra som du har köpt.
                Längden stämmer inte heller.

Däremot så är färgschemat kopierat...

Men det kan vara ett bra plan ändå, är faktiskt själv sugen på att beställa...
                Hej.
                Det kan mycket väl vara som du skriver, har ju inte sett Aero-Works kärra, man kan tänka att dom kopierar, eller så är det så att samma fabrik leverera båda, med "mindre ändringar" för att inte stöta sig med Aero-Works. Jag trodde det var deras byggsats eftersom Peak mejlade mig Aero-Works manual. Men skit samma det är en jäkla fin ARF till bra pengar.
                Janne

Kommentar

• Tejp
                  • maj 2006
                  • 133

Nu är säkert fler än jag en aning nyfikna..

Bilder !!
                  Eller kanske en byggtråd?

Jag skulle gärna vilja veta vad som är i "godispåsen" till den här modellen...

Kommentar

• Smajly
                    • maj 2007
                    • 364

Som ovanstående... vill se..

Kommentar

• jannec
                      • nov 2006
                      • 25

Ursprungligen postat av Smajly
                      Som ovanstående... vill se..
                      Jag är inte så där bra på att dokumentera o fota när jag bygger, dagens ARF hinner bli klara innan man laddat kameran. Jag hittade en test på modellen som en Norsk kille som heter Rolv Leirro gjort, det är en väldigt bra test med mycket bilder, ni kan kika på länken som är http://www.rcforumet.com/yak54_test/yak54_test.htm
                      Byggsatsen jag fått skiljer sig något vad jag kan se, bla. har jag fått kolfiberrör till både vinge och stabbe.
                      Janne

Kommentar

• Tobbe O
                        • maj 2006
                        • 1431

Snälla, får vi höra lite om modellen!

Har du provat motorn?

Kommentar

• jannec
                          • nov 2006
                          • 25

Hej.
                          Har inte hunnit få allt på plats ännu, har haft så jädra mycket på jobbet. Skall ha semester snart, lovar att återkomma. Väntar även på en ljuddämpare från Bisson. Kan väl säga att det mesta såg bra ut i byggsatsen, utom roderhornen som jag inte alls förstår hur man skall montera, skruvarna som är tänkta "att borras igenom" skev o höjd var ca 15 mm för korta m2or, så det fick bli "hemmagjorda" i aluminium.
                          Janne

Kommentar

• frerut
                            • maj 2006
                            • 46

Jag har beställt en Ultimate i paket med en Peak 26cc bensinare. Fick ett mail idag med bilder på innehållet i paketet tillsammans med min fraktsedel, så jag vet vad som väntar. Mycket bra initiativ av Peakmodel, suget blir inte mindre direkt!

Ska bli spännande med en ny kärra, är min första bensinkärra, så det är en del som är nytt (och nej, det är inte min första acro-kärra, har en Kyosho CAP som börjar se trött ut). Kommer nog med många nybörjarfrågor i framtiden! Ska försöka slänga ihop en byggtråd senare (egentligen en monteringstråd, det mesta var ju färdigt!).

Liten förhandstitt:

Motor inkl. elektroniskt tändsystem och Pitts-dämpare.

Välpackad ARF. Hoppas fraktkillarna är snälla mot den...

Can´t wait!

/Fredrik

Kommentar

• jannec
                              • nov 2006
                              • 25

Ursprungligen postat av frerut
                              Jag har beställt en Ultimate i paket med en Peak 26cc bensinare. Fick ett mail idag med bilder på innehållet i paketet tillsammans med min fraktsedel, så jag vet vad som väntar. Mycket bra initiativ av Peakmodel, suget blir inte mindre direkt!

Ska bli spännande med en ny kärra, är min första bensinkärra, så det är en del som är nytt (och nej, det är inte min första acro-kärra, har en Kyosho CAP som börjar se trött ut). Kommer nog med många nybörjarfrågor i framtiden! Ska försöka slänga ihop en byggtråd senare (egentligen en monteringstråd, det mesta var ju färdigt!).

Liten förhandstitt:

Motor inkl. elektroniskt tändsystem och Pitts-dämpare.

Välpackad ARF. Hoppas fraktkillarna är snälla mot den...

Can´t wait!

/Fredrik
                              Då blir vi 2, har en sådan på väg okså, blev lite tveksam efter jag beställt den, inte modellen men motorvale? det fanns en "combo" med en 40cc. Det finns lite skrivit om denna här. http://www.rcuniverse.com/forum/m_46...tm.htm#4641559

Janne

Kommentar

Arbetssätt...