intrimmning av laban hjälp[löst]

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

    #16
    får vi se om detta funkar då bild på vingen

    Kommentar

    • kenneth67
      • jun 2007
      • 2545

      #17
      så här snygg blev hon efter plastik operationen
      inte så snygg kanske men så varden billig med, en bokis utmanare ......

      Kommentar

      • jaka
        • maj 2007
        • 1483

        #18
        Hej!
        Du har en vinge som är skev (Wash-in)!
        Kollas med Robart "incident meter". Du bör ha lite wash-out i vingarna för at få kärran att flyga bra (alla kärror bör ha det utom rena konstflygmodeller)
        Att rikta motorn åt höger är inte det som är botemedlet.

        Hälsningar!
        Jan K
        Väsby MF

        Kommentar

        • Glawe
          • feb 2007
          • 2126

          #19
          Ursprungligen postat av kenneth67
          Ursprungligen postat av Glawe
          Även ditt projekt låter helt galet så vore det skoj att få se lite bilder om du har möjlighet att lägga upp
          förstår inte vaddet är som e galet med det ???.....är ju inte för skönhet utan flygbarhet ....
          Glöm det, jag som missuppfatade (inte helt ovanligt)

          Kommentar

          • kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

            #20
            Ursprungligen postat av jaka
            Hej!
            Du har en vinge som är skev (Wash-in)!
            Kollas med Robart "incident meter". Du bör ha lite wash-out i vingarna för at få kärran att flyga bra (alla kärror bör ha det utom rena konstflygmodeller)
            Att rikta motorn åt höger är inte det som är botemedlet.

            Hälsningar!
            Jan K
            Väsby MF
            jo visst var den skev ..... sprättede bort klädseln å riktade den klädde sedan med 3 mm depron ... blev ngt tyngre .... kom senare på att det ju bara hadde räkt med att böjja vingen å rät håll å värmt på klädseln så den krympte för att motverka skevheten ... alltid lätt att vara efterklok ... men tror att depronet inte e lika känsligt som plast filmen.. å då man inte e någon mäster flygare så gör det inget ....... för övrigt så flyger den kanon fint nu ... om bara piloten kan lära sig att ta det lite lugnare ..... hehe :badgrin:
            det blir gärna liiiite för häftiga övningar ibland .... tur att det är en så förlåtande kärra annars skulle den nog varit kaffe ved för länge sedan .. har puttrat upp drygt 2 liter bränsle nu... så det börjar kännas som det sitter skapligt ... men just nu så sitter hon i ett träd efter kvällens övningar :shock:

            Kommentar

            • pgrts

              • jun 2006
              • 2015

              #21
              Ursprungligen postat av kenneth67
              för övrigt så flyger den kanon fint nu ... ... men just nu så sitter hon i ett träd efter kvällens övningar :shock:
              Gratulerar till ett bra jobb som fungerade.
              Vad trädet gäller så bor du nog helt rätt - Falköping är väl känt för sina duktiga friflygare?
              Den typen av flygare vet hur man klättrar i träd ;-)

              /Patrik
              ___________________
              patrik@pgdata.se

              Kommentar

              Arbetssätt...