"""""Wesse undrar """

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

    #1

    """""Wesse undrar """

    hab elektronik säljer ju tändsystem som jag skulle vilja prova i min os52...
    hab påstår att det går bra att konventera min glödare till e85 soppan dom har på macken med 7-8 % aerosyth i.... ska även gå ha kvar tank, slang o förgasare som satt i när metanolen flödade igenom..... är det någon som vet mera om detta vill ha kött på benen innan jag lägger ut dessa pengar av mina surt förvärvade slantar....
  • colsson
    • maj 2006
    • 1165

    #2
    Det har skrivits väldigt mycket om flygning på E85 på SMF-forumet! Sök där eller fråga.

    Kommentar

    • wesse
      • maj 2007
      • 5864

      #3
      tack

      Ursprungligen postat av colsson
      Det har skrivits väldigt mycket om flygning på E85 på SMF-forumet! Sök där eller fråga.
      Tackar...ska leta på smff

      Kommentar

      • colsson
        • maj 2006
        • 1165

        #4
        Re: tack

        Ursprungligen postat av wesse
        Ursprungligen postat av colsson
        Det har skrivits väldigt mycket om flygning på E85 på SMF-forumet! Sök där eller fråga.
        Tackar...ska leta på smff
        Nej, det ska du inte alls. Du ska leta på SMF, inte SMFF..

        Kommentar

        • wesse
          • maj 2007
          • 5864

          #5
          Re: tack

          [quote="colsson"]
          Ursprungligen postat av wesse
          Ursprungligen postat av colsson
          Det har skrivits väldigt mycket om flygning på E85 på SMF-forumet! Sök där eller fråga.
          Tackar...ska leta på smff
          Nej, det ska du inte alls. Du ska leta på SMF, inte SMFF..
          http://www.svensktmodellflyg.se/[/quote

          nu har jag kollat lite men är nu ganska skeptiskt till detta får väl skaffa mig en bensinare då men vill ju ha en mindre typ 10-15 cc o detta har jag ej funnit....

          Kommentar

          • loop
            • maj 2006
            • 328

            #6
            Jag har konverterat en saito 1.00 till bensin med Runtronics tändsystem och det fungera kanon. Det jag fick göra var att byta ut alla slangar till bensin tåliga slangar. Jag fick även byta ut fårgasan då nålen var för grov för att få motorn att gå riktigt bra.

            Kommentar

            • wesse
              • maj 2007
              • 5864

              #7
              fårgasare

              Ursprungligen postat av loop
              Jag har konverterat en saito 1.00 till bensin med Runtronics tändsystem och det fungera kanon. Det jag fick göra var att byta ut alla slangar till bensin tåliga slangar. Jag fick även byta ut fårgasan då nålen var för grov för att få motorn att gå riktigt bra.
              var fann du denna fårgasare då??

              Kommentar

              • loop
                • maj 2006
                • 328

                #8
                Jo jag slaktade ett får :roll:

                Kommentar

                • wesse
                  • maj 2007
                  • 5864

                  #9
                  Ursprungligen postat av loop
                  Jo jag slaktade ett får :roll:
                  okey ska fråga östersund m om får då :evil:

                  Kommentar

                  • loop
                    • maj 2006
                    • 328

                    #10
                    Du behöver nog inte slakta något får när du har en OS
                    Kolla med Rune på Modeller & Elektronik AB tel:0371 - 940 05 om jag inte missminner mig.

                    Kommentar

                    • wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

                      #11
                      fax

                      Ursprungligen postat av loop
                      Du behöver nog inte slakta något får när du har en OS
                      Kolla med Rune på Modeller & Elektronik AB tel:0371 - 940 05 om jag inte missminner mig.
                      jo kanske du kan förklara hur jag talar med en fax som fanns på numret du gav mig....

                      Kommentar

                      • loop
                        • maj 2006
                        • 328

                        #12
                        Det skall vara det Nr men det är både fax och tel så försök igen du.

                        http://gulasidorna.eniro.se/query?wh...+AB+&geo_area=

                        Kommentar

                        • bokis
                          • maj 2006
                          • 5041

                          #13
                          Oki,kanske dumt o lägga sig i debatten men 7-8 %? Jag kör med snål tilldelning på olja men det är o ta i..Problemet med våra modellmotorer är att de inte är nål-lagrade i vevstaken..Därav olje-%..
                          Och tändsystem i så små motorer är svårt,mest p.g.a tändstiften..
                          Så för min del så finns det roligare saker o köpa för pengarna..
                          OBS! egen åsikt! :oops:
                          // Bokis

                          ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                          (nu även med biskvier!)

                          Kommentar

                          • loop
                            • maj 2006
                            • 328

                            #14
                            Ursprungligen postat av bokis
                            Och tändsystem i så små motorer är svårt,mest p.g.a tändstiften.. :oops:
                            Jag förstår din åsikt,men vad skulle det vara för problem med tänstiften har jag har inte haft något problen med det till min Saito 1.00.

                            Men jag kan hålla med om att till en mindre motor som inte drar så mycket soppa så tjänar man ingen på konverteringen.

                            Kommentar

                            • wesse
                              • maj 2007
                              • 5864

                              #15
                              pengarna

                              Ursprungligen postat av bokis
                              Oki,kanske dumt o lägga sig i debatten men 7-8 %? Jag kör med snål tilldelning på olja men det är o ta i..Problemet med våra modellmotorer är att de inte är nål-lagrade i vevstaken..Därav olje-%..
                              Och tändsystem i så små motorer är svårt,mest p.g.a tändstiften..
                              Så för min del så finns det roligare saker o köpa för pengarna..
                              OBS! egen åsikt! :oops:
                              vad ska jag då köpa för pengarna menar du....

                              Kommentar

                              Arbetssätt...