Vart hittar man Skyshark-kit i sverige?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeno
    • maj 2006
    • 536

    #1

    Vart hittar man Skyshark-kit i sverige?

    Någon som sett till dessa kit?
    Har läst en drös byggtrådar och folk verkar tippa hinkar med beröm över dom.
    En del sticker tillomed ut hakan och vågar säga att kit'en är bättre (modernare?) än Top Flites.
    Men dom syns inte till någonstans. Verkar finnas en herre i Schweitz som säljer. Frågan är vad frakten går på.
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

    #2
    Zeno,har du något ex. på vad dom gör? Skulle vara kul o se!
    Länk eller nåt annat bra..Gärna bild på nån!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

    Kommentar

    • zeno
      • maj 2006
      • 536

      #3
      Herrn bad om bilder, herrn ska få se på bilder

      Avenger


      SBD Dauntless


      FW190A8


      FW190D9


      Hellcat


      Skyraider


      Stuka!


      Tempest MK.V


      Aichi Val


      Me-109E


      Me-109G


      Och sist men inte minst...
      Me-109Z!!!


      Kommentar

      • DrHanke

        • maj 2006
        • 5250

        #4
        för böveln zeno! länk till hemsidan plötsligt va!! det var ju ingen dålig line-up det där...
        //DrHanke

        *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

        Kommentar

        • zeno
          • maj 2006
          • 536

          #5
          www.skysharkrc.com är deras hemsida där jag nallat biler ifrån. Där finns manualer och flera bilder.

          Såg nu att dom börjat med så kallade "short kits", det gör ju att frakten går ned i pris. Så då kanske det är värt att ta ifrån USA... kanske kanske.
          Nåja, vinter är det inte än

          Kommentar

          • bokis
            • maj 2006
            • 5041

            #6
            Såg jädrans läckra ut och i lagom storlek. Om du inte har sett en annan
            sida:

            Därifrån kommer min AT-6´,han har shortkits o ritningar,
            + att byggsatserna är CNC frästa..
            Men den storleken du hade var ju ganska lagom,dessa är lite större!
            // Bokis

            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

            Kommentar

            • zeno
              • maj 2006
              • 536

              #7
              Ujuj, där fanns det mycket gott!
              Iofs kan man ju köpa ritningar o skala ned dom... Men då blir det ju så där avancerat

              Kommentar

              • bokis
                • maj 2006
                • 5041

                #8
                Å din sida me bilder.... Tempest å Dauntless...mmm..Ja tack.jag kan köpa hem åt oss 2 av varje,du bygger bägge å jag får den ena!!!
                Christer Landberg har frälst mig vad det gäller Sidney Camm o
                Dauntless har jag alltid gillat med sina stora dyk/luftbromsar..
                Skyraider är oxå en riktigt läcker pjäs...Tack för länken!
                // Bokis

                ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                (nu även med biskvier!)

                Kommentar

                • zeno
                  • maj 2006
                  • 536

                  #9
                  Japp, fighters i all ära. Men det är något visst med störtbombare också.
                  Du vill nog inte att jag bygger, jag är nybörjare vad det gäller byggsatser

                  Får la se om det blir en Stuka till vintern...

                  Kommentar

                  • Ice
                    • maj 2006
                    • 72

                    #10
                    jäklar vad fina byggsatser!!!

                    vad är det för storlek på dem?

                    Kommentar

                    • peiter
                      • maj 2006
                      • 356

                      #11
                      Herre jisses vilka snygga maskiner , ska kolla sidan för nu börjar det suga

                      Kommentar

                      • Zekee
                        • maj 2006
                        • 604

                        #12
                        OjOj, verkar som vintern är trygg! Tempest... *slurp*

                        Kommentar

                        • ChristerL
                          • maj 2006
                          • 1228

                          #13
                          Tipsade K-Å och Bokis om Skysharks ARF P-40 för ett tag sen. Vill minnas att Bokis gick igång direkt. Tänk om det vore lika lätt med brudar... :roll:
                          Hoppas någon svensk firma kunde plocka hem dess byggsatser.
                          http://www.skysharkrc.com/p40.htm




                          Måste säga att det glädjer mig mycket att se att den läckra och snygga Tempesten börjar gå hem i svenska stugor. Säg till om ni behöver hjälp vid bygge med skalaritningar och bilder, jag har "några" på lager!
                          /Christer Landberg

                          Fw190D9
                          Fw190F2
                          Hawker Tempest Mk. V
                          S29C Tunnan

                          Kommentar

                          • Zekee
                            • maj 2006
                            • 604

                            #14
                            Har alltid gillat Tempesten, men den har ju inte varit direkt framme i rampljuset på ARF scenen... Fick en liten plastbyggsats i unga dar av en tempest, undra om det inte var airfix...

                            Kommentar

                            • Zekee
                              • maj 2006
                              • 604

                              #15
                              Kollade på den europeiska importören, men den hemsidan var inte mkt att hänga i granen... Kanske enklast att beställa från staterna... Fast den var så liten den Tempesten! Kanske att herr Christer vet av något annat bra kit?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...