Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Tittat lite på Arrow Tiger också.
Det verkar vara ett bra plan med.
Fast lite sugen på Calmaton är jag också, bland annat för all positiv kritik den fått (av bokis till exempel). Tore
Skyraider Mach 2 är ett utmärkt och billigt trainerplan. Flyger finemang i hård vind amt är lätt att landa. Enda svaga punkten är materialet i landstället. Det är inte pianotråd utan en mjukare variant som med tiden lätt bockar sig.
Hej,
I den klassen finns det ju en mängd bra kärror - svårigheten är nog snarast att sålla...
Du har redan fått förslag på Calmato Sports och jag kan bara hålla med - den är mycket lättflugen och har inga som helst hyss för sig.
I samma "skola" finns många flera t ex Hangar 9 "Pulse XT-40" - http://www.hangar-9.com/Products/Def...ProdID=HAN4100 - som fick mycket fina recensioner i RCM&E tidigare i höst.
Sen har du Graupners gamla klassiker Kwik Fly MK III som återuppstått som ARF - http://www.mft.nu/?pid=294188
En verklig klassiker när det gäller "figur-flygning" - vill minnas att Phil Kraft vann VM i F3A med denna för en massa år sedan..
"Stickarna" är mycket trevliga flygare som inte heller har några hyss för sig men som fungerar minst lika bra som många lågvingade kärror om man vill träna lite mera avancerad flygning.
Hälsningar
Roger
Varför int en spacewalker II från seagull?
Den flyger mycket trevligt och är lätt att landa.
Det var mitt andra plan efter E-startern och visst lärde jag mig att flyga med den
Hej jag har en KWIK FLY,det är en otrolig fin ARF den flyger super bra det är en helt annan maskin än min gamla supersporster som jag tyckte var kanon.Jag har bytt motor i min från saito62 till saito82 jag tycker att 62an är lite för klen.Jag rekomenderar verkligen denna kärra.
Kommentar