Förslag på bra lågvingetrainer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tore
    • jun 2007
    • 26

    #1

    Förslag på bra lågvingetrainer?

    Har ni något förslag på en bra lågvingetrainer som flyger bra? 8)
    Har en OS55ax liggandes.
    Tore
  • Brauer
    • jun 2006
    • 316

    #2
    Calmato? Mer info

    Kommentar

    • Kamikaze
      • jan 2007
      • 505

      #3
      Calmaton går som ett skott med 55an!

      Bild på min Calmato nedan!

      Kommentar

      • tore
        • jun 2007
        • 26

        #4
        Tittat lite på Arrow Tiger också.

        Det verkar vara ett bra plan med.
        Fast lite sugen på Calmaton är jag också, bland annat för all positiv kritik den fått (av bokis till exempel).
        Tore

        Kommentar

        • Jakob
          • maj 2006
          • 1840

          #5
          Ursprungligen postat av Brauer
          Calmato? Mer info
          Kan bara instämma! Flyger suveränt!
          Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

          ____________________

          ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

          www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

          Kommentar

          • Sigun
            • aug 2007
            • 3942

            #6
            Här har vi en video till och med !!
            Han som flyger är en riktigt ess på att landa med sin calmato

            [ame="http://www.youtube.com/watch?v=D7JLYfNYALk"]YouTube - landa med studs 1[/ame]

            /Martin

            Kommentar

            • Ekis
              • nov 2006
              • 223

              #7
              Skyraider Mach 2 är ett utmärkt och billigt trainerplan. Flyger finemang i hård vind amt är lätt att landa. Enda svaga punkten är materialet i landstället. Det är inte pianotråd utan en mjukare variant som med tiden lätt bockar sig.

              Kommentar

              • Glawe
                • feb 2007
                • 2126

                #8
                Sig something extra flyger nästan av sig själv. Förrutom att calmaton ligger på första plats så ligger nog den strax efter.

                Kommentar

                • McRegor
                  • maj 2006
                  • 7942

                  #9
                  Hej,
                  I den klassen finns det ju en mängd bra kärror - svårigheten är nog snarast att sålla...
                  Du har redan fått förslag på Calmato Sports och jag kan bara hålla med - den är mycket lättflugen och har inga som helst hyss för sig.
                  I samma "skola" finns många flera t ex Hangar 9 "Pulse XT-40" - http://www.hangar-9.com/Products/Def...ProdID=HAN4100 - som fick mycket fina recensioner i RCM&E tidigare i höst.



                  Sen har du Graupners gamla klassiker Kwik Fly MK III som återuppstått som ARF - http://www.mft.nu/?pid=294188
                  En verklig klassiker när det gäller "figur-flygning" - vill minnas att Phil Kraft vann VM i F3A med denna för en massa år sedan..



                  Slutligen - även om den inte är lågvingad så skall man aldrig räkna bort en "Stick" - t ex denna från Hangar 9 - http://www.hangar-9.com/Products/Def...ProdID=HAN1690



                  "Stickarna" är mycket trevliga flygare som inte heller har några hyss för sig men som fungerar minst lika bra som många lågvingade kärror om man vill träna lite mera avancerad flygning.
                  Hälsningar
                  Roger

                  Kommentar

                  • tore
                    • jun 2007
                    • 26

                    #10
                    Hej
                    Någon som vet mer om Graupners Kwik Fly MK III ?



                    Det verkar vara ett intressant plan.
                    Tore

                    Kommentar

                    • Sigun
                      • aug 2007
                      • 3942

                      #11
                      Säljs av hobbyborgen.se för runt 1500kr

                      /Martin

                      Kommentar

                      • Casimir_rc
                        • maj 2006
                        • 371

                        #12
                        Varför int en spacewalker II från seagull?

                        Den flyger mycket trevligt och är lätt att landa.
                        Det var mitt andra plan efter E-startern och visst lärde jag mig att flyga med den

                        Kommentar

                        • Brauer
                          • jun 2006
                          • 316

                          #13
                          Eller en sån här? Lågvingad, JA! Trainer, JA! Passar för en OS55, njäää. 8)

                          Kommentar

                          • LAB
                            • dec 2007
                            • 634

                            #14
                            Hej jag har en KWIK FLY,det är en otrolig fin ARF den flyger super bra det är en helt annan maskin än min gamla supersporster som jag tyckte var kanon.Jag har bytt motor i min från saito62 till saito82 jag tycker att 62an är lite för klen.Jag rekomenderar verkligen denna kärra.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...