Aerosynt 3/Aerosave = samma ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sigun
    • aug 2007
    • 3942

    #1

    Aerosynt 3/Aerosave = samma ?

    som rubriken, är de samma olja fast med olika namn ? som de brukar säga i utlandet same same but different
  • Ekis
    • nov 2006
    • 223

    #2
    Det verkar inte vara samma.

    Kommentar

    • mulder
      • nov 2006
      • 1033

      #3
      Tidigare var det Aerosave som klarade högre inblandning av nitro.
      Aerosynt3 är den nyaste av de och även den klarar hög inblandning av nitro, kan inte exakt gissar på ca 20%.

      Mvh Mikael.D

      Kommentar

      • Sigun
        • aug 2007
        • 3942

        #4
        Men om man nöjer sig med 10% nitro då funkar Aerosave bra ? är de någon prisskillnad mellan dem ?

        Kommentar

        • Jakob
          • maj 2006
          • 1840

          #5
          Det är inte samma! Aerosave är lite dyrare.
          Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

          ____________________

          ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

          www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

          Kommentar

          • colsson
            • maj 2006
            • 1165

            #6
            Aerosynt 3 är en ny version av Aerosynt 2. (som inte tillverkas längre)
            Aerosave är en olja gjord för bränslen med hög nitroinblandning. Den innehåller mer antikorrosionsmedel bl.a.

            Jag gick från Aerosynt 2 till Aerosave och jag märker ingen som helst skillnad. Inte heller är det nån skillnad om du går från Aerosynt 2 till Aerosynt 3. (enligt en vän till mig som provat)

            Jag flyger med 10/10/80 i motorer från .15 tvåtakt till 1.20 fyrtakt. Funkar hur bra som helst.

            Kommentar

            • Jakob
              • maj 2006
              • 1840

              #7
              Ursprungligen postat av colsson
              Aerosynt 3 är en ny version av Aerosynt 2. (som inte tillverkas längre)
              Aerosave är en olja gjord för bränslen med hög nitroinblandning. Den innehåller mer antikorrosionsmedel bl.a.

              Jag gick från Aerosynt 2 till Aerosave och jag märker ingen som helst skillnad. Inte heller är det nån skillnad om du går från Aerosynt 2 till Aerosynt 3. (enligt en vän till mig som provat)
              Instämmer! Jag har samma erfarenheter.
              Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

              ____________________

              ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

              www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #8
                Å när flög Jakob metanol senast???
                Bara undrar om jag missat nåt....
                Retroholic!

                Kommentar

                • Mr J
                  • maj 2006
                  • 4130

                  #9
                  Man kanske kan labba med bränsleblandningar i nyare simulatorer?

                  Kommentar

                  • Jakob
                    • maj 2006
                    • 1840

                    #10
                    Ursprungligen postat av Thomas
                    Å när flög Jakob metanol senast???
                    Bara undrar om jag missat nåt....
                    Ja det är väl ett år sedan jag sålde min sista metanolkärra!

                    Nu ska jag hålla mig till jet,hang och el är det tänkt men man vet aldrig.
                    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

                    ____________________

                    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

                    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

                    Kommentar

                    Arbetssätt...