H9 Mustang 150 klar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • taygher
    • jun 2006
    • 735

Hej Petter,

Tjusig modell och häftigt avgassystem! Installationen ser mycket bra ut. Jag har ett custom Keleo-system på min KMP Spitfire (spv. 1840mm) och det funkar jättebra. Det blir en hel del olja på modellen efter varje flygtur dock, men jag har blivit riktigt bra på att torka av den efter förra årets säsong.. 8)

Jag är väldigt sugen på att själv köpa H9:s snygga Mustang och undrar lite om Ditt bygge.

Jag ser att Du har Robart ställben på modellen som ser 100% bättre ut än de som följer med. Använder Du original landställsmekanism och var det smidigt att få på Robart-benen i så fall? Artikelnr. på ställbenen?

På bilderna man kan se på nätet ser hjulen lite små ut.. Har Du använt originalhjulen? Vilken size är det? 3,5"? Jag har 4" Robart hjul på Spitten och de funkar kanon på de gräsbanor jag flyger på. Kanske är det samma size på Mustangen, ögat kanske luras lite eftersom modellen är mycket större.

Slutligen, pilotdockan är ju helt grym, förhöjer verkligen utseendet på modellen. Var köpte Du den? Prislapp?

Lycka till med premiären, var och när det nu blir!

Kommentar

• Propellerpetter
      • dec 2006
      • 44

Hej Lars,

Jag använder Robarts. men jag fick modda dem lite för att de skulle passa i den medföljande servomekanismen. Och så använder jag H9's 3,5" hjul, men du har rätt i att 4" skulle vara snyggare. Det skulle nog bannemig passa i hjulhuset med en hårsmån om man bara kortade stället lite mer.

Jag fick också borra upp navet en aning och stoppa in Robarts medföljande hjulaxlar så att de skulle passa fint i stället.

Den skeppas nu till USA, så jag ber att få vänta lite med foton från fältet - vilket jag f.ö. redan sett ut!

Bästa häls,

/Petter

Kommentar

• Propellerpetter
        • dec 2006
        • 44

Ah - glömde,

Piloten heter "Donald Moore" och är en Elite Force produkt. Jag minns faktiskt inte varifrån jag köpte den men Googla lite på den så hittar du den bergis!

Just nu står det ett par ben med shorts bredvid skärmen - det som blev kvar efter operationen! Ser lite bisarrt ut, men, stor humor i litet format

Ha det gott,
        /Petter

Kommentar

• kenneth67
          • jun 2007
          • 2545

stiligt stiligt ..... nu får du må väl over there å lära jänkarna hur en riktig viking flyger

Kommentar

• Hans
            • jul 2006
            • 215

"Propellerpetter" du har pm som du tydligen har missat

Kommentar

• taygher
              • jun 2006
              • 735

Tack för informationen, Petter!
              Jag lyckades hitta en tråd på RC-Universe igår kväll om denna Mustang och någonstans bland alla 500+ inlägg fanns ett inlägg från Dig som visade modifikationen av landställsbenen.

Har tyvärr inte bredband hemma så jag blev sittande en stund framför datorn.. 8) Jag hann i alla fall läsa tillräckligt många superlativer om flygplanets egenskaper, speciellt med en ilsken Saito 220 i nosen så nu hamnade den överst på projektlistan. Planerad byggstart till hösten.

Lycka till i Staterna, glöm inte att berätta för oss om premiären när den är avklarad.

Kommentar

• wesse
                • maj 2007
                • 5864

Tänk vilken lycka för dig du ska te Amerika där alla flyger flygplan...
                Lycka till och sprid budskapet om sällsamhet...

p.s Kolla gärna om deras semlor är lika goda som våra...

LYCKLIG RESA

Kommentar

• bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

Ursprungligen postat av taygher
                  Tack för informationen, Petter!
                  Jag lyckades hitta en tråd på RC-Universe igår kväll om denna Mustang och någonstans bland alla 500+ inlägg fanns ett inlägg från Dig som visade modifikationen av landställsbenen.

Har tyvärr inte bredband hemma så jag blev sittande en stund framför datorn.. 8) Jag hann i alla fall läsa tillräckligt många superlativer om flygplanets egenskaper, speciellt med en ilsken Saito 220 i nosen så nu hamnade den överst på projektlistan. Planerad byggstart till hösten.

Lycka till i Staterna, glöm inte att berätta för oss om premiären när den är avklarad.

..Av en händelse så har jag en kartong med en sån där i här hemma...
                  // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                  (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Propellerpetter
                    • dec 2006
                    • 44

Ursprungligen postat av wesse
                    Tänk vilken lycka för dig du ska te Amerika där alla flyger flygplan...
                    Lycka till och sprid budskapet om sällsamhet...

p.s Kolla gärna om deras semlor är lika goda som våra...

LYCKLIG RESA
                    Ha ha - tack!

Jag tror inte de har Semlor där men de skall snart få lära sig, och sedan buga inför vår visdom om livsnjutande. Vi måste bara hitta på ett riktigt sällsamt namn för Semlor på Engelska! Sem'Lohr? Sam Lorrs? Saddam Lovers?

Kommentar

• PeterPilot
                      • maj 2006
                      • 32

Mycket snyggt Petter, bygger själv samma med Keleo utblås (som du tipsade mig om f.ö, tack för det).
                      Dessutom har jag en 4-bladig Soloprop som ska monteras på Saito 180'an, ska fungera bra enligt gossarna på RCUniverse.com.

Lycka till i staterna!

Kommentar

Arbetssätt...