DC-3 Vad när hur ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peiter
    • maj 2006
    • 356

    #1

    DC-3 Vad när hur ?

    Tjaba
    Funderar på att införskaffa en DC3 att bygga på när tid finnes.
    Men vilken ska man välja, har kollat lite på top flites modell.

    Något speciellt att tänka på när man bygger detta snygga plan.
  • Wulfman
    • jan 2007
    • 478

    #2
    Själv har jag varit sugen på denna "kärra"........ 8)



    ....om man vill ha ARF :roll:

    Kommentar

    • peiter
      • maj 2006
      • 356

      #3
      Nja arf är väl inte direkt vad jag hade tänkt mig, ska ha den som ett
      långtids projekt men det ska inte bli ett skala bygge.

      Kommentar

      • Johnny
        • mar 2007
        • 377

        #4
        Hei Peter.

        Skal du velge bygge og ikke ARF så kan du lete her.

        De har en DC-3.
        Wingspan 140"
        Der kan du gå inn å bestile tegninger, byggsats, cowlinger, ja det meste.
        Husk å oppgi visakortnr.


        Mvh. Johnny.
        Mvh. Johnny.

        Kommentar

        • peiter
          • maj 2006
          • 356

          #5
          Tack johnny ska kolla där.

          Kommer till arvika för lite flygning på lördag kväll om vi ska snacka lite

          Kommentar

          • ChristerL
            • maj 2006
            • 1228

            #6
            Kanske inte direkt vad du är ute efter, men lite inspiration??!! Ett holländskt bygge av Flygande Veteraners DC3a: http://www.propellor.tv/HOME.html Byggd med en glasfiberkropp från Quality Fiberglass vad jag förstår.

            Lycka till vad det än blir!
            /Christer Landberg

            Fw190D9
            Fw190F2
            Hawker Tempest Mk. V
            S29C Tunnan

            Kommentar

            • bokis
              • maj 2006
              • 5041

              #7
              Jag har beställt ESM/KMP DC3 till mig själv..Har ju flugit marutaka o TF:s
              dito o upplever dessa som för små..ESM är 104 tummar o det är lagom med ett par 91:or..
              // Bokis

              ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
              (nu även med biskvier!)

              Kommentar

              • peiter
                • maj 2006
                • 356

                #8
                104 tum är ju lagom storlek, vad kan priset på denna underbara maskin vara då?

                Kommentar

                • bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

                  #9
                  Ca 6000 med skalaluftställ..
                  // Bokis

                  ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                  (nu även med biskvier!)

                  Kommentar

                  • peiter
                    • maj 2006
                    • 356

                    #10
                    Har du någon länk till denna maskin bokis?

                    Puss i ljumsken

                    Kommentar

                    • Zekee
                      • maj 2006
                      • 604

                      #11
                      Den som Wulfman länka till här uppe?

                      Kommentar

                      • bokis
                        • maj 2006
                        • 5041

                        #12
                        Japp! Det är Wulfmans kärra.. Vill ni ha en så får ni nog boka..Kommer begränsat antal hit (köpes av ÖMH) av passagerarvarianten,silverfärgad..
                        Den ser ut o bli lättsåld!
                        // Bokis

                        ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                        (nu även med biskvier!)

                        Kommentar

                        • Wulfman
                          • jan 2007
                          • 478

                          #13
                          När beräknas dem komma bokis ?

                          Kommentar

                          • bokis
                            • maj 2006
                            • 5041

                            #14
                            Hoppas senast i Mars men man vet aldrig..
                            Det kan låta som en klyscha men den som ska ha får nog "resta den" för o få en..O det är bara o hojta till..
                            // Bokis

                            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                            (nu även med biskvier!)

                            Kommentar

                            Arbetssätt...