Vart kan man hitta cap 232 40 till ett bra pris i mellersta och sydsverige?
kyosho cap 232 40-billigast?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
He,he Cool..Jo i mitt tycke så finns det en uppsjö med kärror som flyger bättre än just kyosho capen... Och jo.jag har både 40 o 60:an, 40:an är bra men inte exeptionell å 60:an säljer jag till hugade spekulanter,så kul är den! Har sett CMP Giles,flyger strålande,inga klipptendenser o mycket tjusig,Flygarhenry har numera övergivit sin CAP 40:a efter att ha börjat flyga Giles..Frestyle Rush med en 70:a är nog tveklöst det bästa jag har flugit,den är fenomenal! Så kul trodde jag inte fanns med den storleken på kärra...
Å capen står numera å drar damm
..Därav mitt tyckande,sen om det är rätt i allas ögon ,det vete F-N, var o en blir ju salig på sin fason PDT_Armataz_02_03 !
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Äre denna planka?
Mest heli för mig nu..
men man vill ju ha en planka å kniva lite med när andan faller på,
liten å smidig för att inte ta heli plats i bilen :-)
Kommentar
-
En liten fråga bara ,vad har du testat för andra kärror i samma size?Ursprungligen postat av the_endAha, exakt som min Kyosho 60 Cap 232 då.Ursprungligen postat av bokisflyger strålande,inga klipptendenser o mycket tjusig
Mange
O hur stora höjdroderutslag flyger du med på cap:en? Har fortfarande inte sett en som klarar av att göra en snäv looping utan att den klipper men det skulle vara roligt om det gick o göra nåt åt våra ,vi gav upp efter att ha flyttat runt C.G o testat oss fram,jag tycker inte de flyger tillräckligt bra helt enkelt. Jo Cool, Rush är
En YT/KMP kärra ritad av Ali Maschinly som jag fick upp ögonen för när en polare i trakten köpte o flög med här hos mig..Han använde en saito 56
i sin ,jag hade en OS 70:a över så det fick bli en sån.. Hanke rattade runt min i går kväll o tror nog att även han blev förvånad! PDT_Armataz_02_27// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
-
60 Capen är min största kärra, men den flyger väl inte sämre för det?Ursprungligen postat av bokis
En liten fråga bara ,vad har du testat för andra kärror i samma size?
O hur stora höjdroderutslag flyger du med på cap:en? Har fortfarande inte sett en som klarar av att göra en snäv looping utan att den klipper men det skulle vara roligt om det gick o göra nåt åt våra ,vi gav upp efter att ha flyttat runt C.G o testat oss fram,jag tycker inte de flyger tillräckligt bra helt enkelt.
Jag kör med något större änn rekommenderade utslag. Går man från 0-100 höjdroderutslag direkt så klart som fn att den klipper, vore ju extremt tråkigt annars.
Men det innebär inte att det inte går att göra extremt tighta loopar med den. Du vet, det fina är ju att man kan variera utlslaget genom att flytta spaken lagom mycket för den tilltänkta manövern...
Jag är ju långtifrån någon spitzenpilot men har lyckats flyga den här kärran problemfritt, många många timmar i ett år drygt nu. Fett med värde för pengarna.
Den flyger rent, snyggt, hög alfa inga problem och vill man busa så är det bara att veva på med spaken. Fattar inte ritkigt vad problemet är men vi har ju kört den här diskussionen i långbänk förr som du kanske minns.
Kan ju vara bra att veta för andra dock att det finns gott om folk som gillar den här kärran.
Men, så är det ju roligt att bada också!
MangeKommentar
-
Ursprungligen postat av bokisLudde ,den där sista känner jag igen o den blåa ska Henry få kommentera!
Jag har en Cap som skulle upskatta en ny ägare :(
Ge ett bud. Den säljes utan motor, elektronik.
Har haft en ASP-70 4-takt i nosen.
Aldrig kraschat.

Angående Cmp Giles-202 så kan jag bara tala gott för den. Flyger fint och har inte några konstiga klipptendenser vid för höga höjdroderutslag. Den har fina lågfartsegenskaper. Så man skulle nästan kunna tro man köpt sig en slowflyer
Jag skulle inte rekomendera en mindre motor än 70 4-takt om man vill ha vertikalprestanda.Kommentar
-
Mange,det jag menar är att om man jämför flygegenskaper på olika kärror så får man referenser,en del är bättre o en del är sämre flygegenskaper som man tycker passar en,det är ju givetvis individuellt!
Jag gillar inte flyg som stallar vid höga anfallsvinklar,eller "tipstallar" vid stora höjdutslag men det är en smaksak.Mina kriterier är att kärran ska vara snäll vid alla hastigheter men samtidigt kunna flygas hårt o det uppfyller ex Rush:en med råge..Efter att ha sett hur Henry flyger med sin Giles så har den oxå dessa egenskaper ,tror nog att det kan vara därför han trivs så bra med den!// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-

Kommentar