Frippe: Med en ASP 91 FS har du inget drag, den hovrar(om det inte är för varmt väder)men när du börjar korrigera med rodren så sjunker den omg.
Köp en YS110 om du vill ha vertikalprestanda och driftsäkerhet, jag har kört 60-70 liter soppa genom min nu, och efter inkörning så har jag inte rört brännslenålarna en enda gång.
Frippe: Här finns ett par filmer om du vill se hur YS110:an går. http://www.rcuniverse.se/viewtopic.php?t=425
Köp en YS110 om du vill ha vertikalprestanda och driftsäkerhet, jag har kört 60-70 liter soppa genom min nu, och efter inkörning så har jag inte rört brännslenålarna en enda gång.
Frippe: Här finns ett par filmer om du vill se hur YS110:an går. http://www.rcuniverse.se/viewtopic.php?t=425
Landstället tål inte hårda landningar, har lossnat flera gånger men vad sen..? Nu flyger jag utan hela landningstället o den går ju bättre så! Och troligen är planet inte byggt för landa hårt, det behövs väl inte, den är så lätt att landa! Men om man krashar blir det bara skrot kvar, men är ändå lätt att limma ihop, finns så lite trä... :lol:
Kommentar