U can do 3d-46?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe O
    • maj 2006
    • 1431

Frippe: Med en ASP 91 FS har du inget drag, den hovrar(om det inte är för varmt väder)men när du börjar korrigera med rodren så sjunker den omg.

Köp en YS110 om du vill ha vertikalprestanda och driftsäkerhet, jag har kört 60-70 liter soppa genom min nu, och efter inkörning så har jag inte rört brännslenålarna en enda gång.

Frippe: Här finns ett par filmer om du vill se hur YS110:an går. http://www.rcuniverse.se/viewtopic.php?t=425

Kommentar

• Pete
      • jun 2006
      • 56

När vi ändå snackar om 3d plan, någon som har erfarenhet av Modeltechs Exite 90? (kommer massa bilder på den snart)

Pete

Kommentar

• Heck78
        • aug 2006
        • 32

Har en U-C-D .46 med saito .82, flyger som en dröm! Klädseln lossnar lite men tror att det är mitt eget fel, kunde använda strykjärnet bättre... I luften har aldrig haft nån problem, det är bara gasa på o hovra med 1/2... Landstället tål inte hårda landningar, har lossnat flera gånger men vad sen..? Nu flyger jag utan hela landningstället o den går ju bättre så! Och troligen är planet inte byggt för landa hårt, det behövs väl inte, den är så lätt att landa! Men om man krashar blir det bara skrot kvar, men är ändå lätt att limma ihop, finns så lite trä... :lol:
        C.G ligger nu bra bit längre bak... Tror inte det kan finnas bättre flygande plan med samma storlek...

Kommentar

• loop
          • maj 2006
          • 328

[quote="Frippe"]Loop: vad har du för motor i din UCD?

Jag kör med en bensin konverterad Saito 1.00 och alla dessa vibrationer har jag inget problem med, de kanske blir mindre vibrationer av konverteringen.

Kommentar

• Tobbe O
            • maj 2006
            • 1431

Johan tidigare i tråden har du skrivit att motorspantet vibrerat loss, och nu att den inte vibrerar?

MVH

Kommentar

• loop
              • maj 2006
              • 328

Visst vibrera de "det är ju inte en vibrationsfri motor om det nu finns" men inte så mycket som tycks sägas.
              Sedan är ju frågan hur mycke kraft motorspantet är gjort för??
              Jag kör med en 16*4 propp och den varavar ca 8000 och kör man då från 2000rpm till 8000 rpm på ca 1sek så blir det lite påfrestningar i morospantet eller tänker jag fel??

Kommentar

• Sigun
                • aug 2007
                • 3942

Tänkte väcka liv i en megagamal tråd och höra om läget förbättrats på U Can Do:n? eller problemen är samma som för 5 år sedan? Någon som byggt ihop någon nyligen som kan svara på detta? funderar över en .46 storlek.
                /Martin

Kommentar

Arbetssätt...