F3A Maskin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Acke
    • jul 2006
    • 18

    #16
    Nja, såå himla roligt vete fan, du har nog redan sett den...Inte helt olik den gamla om man säger så :lol: Tänkte ju provflyga denna helgen, dock sket det sig med posten vs syntesmottagaren jag beställde i veckan. Kan visserligen ta den mottagaren som jag hade i den förra Tjon, den har ju fått åka Zlin 50 hela sommaren så det verkar som den funkar bra fortfarande...
    Har iaf numera dubbla Lipo/regulatorpryttlar i. Har dock fortfarande 2 höjdservon, vågar inget annat med de priserna på prylarna så...
    Har inget onödigt i kärran, väger lik förb 5.2 kg :evil: Hörde om din tragedi, snackade m Eric idag. Fan va surt, hoppas du hittade alla grejor, för det var väl ute i viken den landade va? Blir det ingen flyga imorrn, tar jag banne mig kompledigt och ger mig ut i veckan som kommer, för jag vägrar provflyga på tävling en gång till//Acke

    Kommentar

    • Kristian
      • jun 2006
      • 38

      #17
      Som sagt, det var med största sannolikhet höjdservot som slutade fungera (hade bara ett :( ). Det fungerade i alla fall inte efter smällen och jag hade ingen höjdroder på planet när jag kom ner efter en Humpy bump och skulle plana ut. Ja det var en riktigt stor plums i viken. Motorn satt som dragg i botten och höll kvar planet på plats. Det var till att spola bort sjödy ur motorn hela natten. Motorn är nu startad och verkar gå fint. I fortsättningen kommer jag sätta in dubbla system oberoende utav varandra. Dubbla ackar, switchar, mottagare och höjdservon. Det ena styr vänstra delen utav planet och det andra styr högra. Om något fallerar så har jag halva styrningen kvar. Hade jag haft detta under denhär säsongen så hade jag haft 2 stycken F3A plan fler idag.

      5,2 kilo är ju inte så farligt. Många ARF kärror som kostar 10 000 kronor mer, väger ofta bara 200 gram mindre. Efter min otur denhär sommaren så passar en Tojeiro bra. Jag funderade också på en Epsilon 120 från CA Modells, men den väger ungefär samma och är betydligt mer jobb att göra klar.

      Fick du till TP utan bly denhär gången med dubbla höjd servon?

      Kommentar

      Arbetssätt...