Ombord glöd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DrHanke

    • maj 2006
    • 5250

    #16
    Jag är också inne på spåret att man av naturen e lat att bara ha med starten å slippa krångla med glöd klämman som fastnar överallt samt risken för handen i proppen...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

    Kommentar

    • kenneth67
      • jun 2007
      • 2545

      #17
      super tigern går att ställa in så den inte går fett på mellan registret ! ... det är inte "bara" nål inställningar på den motorn .. det går även att vrida "ögat" dvs hela den del som nål mm sitter i .. det spelar ingen roll vilket håll man vrider åt .. det är ett jäkla pillande med det men lägger man tid på det så har man en kanon motor

      sedan är det som flera sagt att dom stora super tiger motorerna trivs bäst med os F stift eller ett varmare stift .. själv kör jag enya 3 i min och det funkar kanon ...

      Kommentar

      • Apeka
        • sep 2007
        • 17

        #18
        Tack för alla svar. Min motor går jätte bra ingaproblem 10% syntet olja bara. Har mixtrat med en os förgasare och fått MYCKET fin motorgång och effekt. Gillar dock att experimentera och har aldrig provat ombordglöd. Och vad gäller vikten i nosen tar jag med glädje bort lite av blyet!

        Kommentar

        • Lada008
          • sep 2006
          • 84

          #19
          Jag håller med föregående ,hade sådana funderingar förr men blev avrådd har inte haft några problem

          Kommentar

          Arbetssätt...