Idag hade ja tankar på att knäcka edgen i 2 bitar efter hela vinter (Byggproblem)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mulder
    • nov 2006
    • 1033

    #16
    BILDER BILDER BILDER mycket lättare att hjälpa dig då /Mulder

    Kommentar

    • Krille
      • maj 2006
      • 1184

      #17
      Har du monterat vajrarna korvis? Ibland får dom rakare bana om man korslägger dom så det kanske hjälper.
      //Kristoffer gustafsson

      Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
      Helikopter: T-rex 700 DFC,
      Sändare: Futaba T18SZ,

      Kommentar

      • gimbo
        • jul 2007
        • 710

        #18
        Ursprungligen postat av Krille
        vad har du för märken på dom?

        mina hitec servon låter mer än motsvarande futaba.
        Futaba... Bla min Raptor 50 är knäpptyst utan spakrörelser. Och med spakrörelse låter servona gediget. Sitter S9252, S9351 och S9254 på den. Det enda som kan låta är när gyrot småkompenserar då den står still på marken.

        Kommentar

        • jaka
          • maj 2007
          • 1484

          #19
          Hej!
          Ska inte göra något om du har korta (3-5cm )plaströr där vajrarna löper igenom.

          Har du kopplat loss vajrarna från servot och dragit med handkraft?? Rodret ska gå lätt!!!
          Sen ska inte vajrarna spännas hårt alls...det behövs inte! De ska vara ganska lösa! Men vad kör du med för vajrar??? Du har väl tunnast tänkbara fiskevajer ,tafsvire!?

          Sen är det viktigt att du kopplat in vajrarna rätt! Du vet ackermanprincipen!
          Har du bilder på installationen?

          Kommentar

          • martina
            • feb 2007
            • 25

            #20
            Hej!
            Vad innebär ackermanprincipen?

            Kommentar

            • Sigun
              • aug 2007
              • 3942

              #21
              Läs här martina



              /Martin

              Kommentar

              • martina
                • feb 2007
                • 25

                #22
                Tackar!!!

                Kommentar

                • gimbo
                  • jul 2007
                  • 710

                  #23
                  ....glömde att säga... Elda inte upp planet. För det flyger otroligt bra !

                  Kommentar

                  • speedo_4
                    • okt 2007
                    • 153

                    #24
                    Ursprungligen postat av Krille
                    Har du monterat vajrarna korvis? Ibland får dom rakare bana om man korslägger dom så det kanske hjälper.
                    Ska ta lite bilder ikväll så får ni se. men ja. vajrarna är korsmonterade. Det stora problemet är att servot inte verkar centrera. Som sagt bilder ikväll så får vi spåna på lösningen tillsammans.

                    Kommentar

                    • gimbo
                      • jul 2007
                      • 710

                      #25
                      De har inte hamnat i kors över och under höjdroderstången? Kan ju tänkas bli lite knivigt då.

                      Kommentar

                      • speedo_4
                        • okt 2007
                        • 153

                        #26
                        Har lyckats lösa problemen. servona surrar lite ibland men de får vara så. är inte mycket. löste det genom att flytta höjdservot lite grann och flytta roderhorna mer mott mitten. på sidorodret så upptäckte jag att infästningen glappade. vart inte 100% bra men 95 kanske. ska forska mer i det. tack för all hjälp.

                        Kommentar

                        • gimbo
                          • jul 2007
                          • 710

                          #27
                          Toppen!!!
                          Då är du snart uppe och snurrar med kärran. Låt oss få höra vad du tycker om den i luften. Själv tycker jag den är kalas.

                          Kommentar

                          • th
                            • jul 2007
                            • 26

                            #28
                            Hej

                            Har du rätt mottagare till sändaren, spcm,pcm ppm.

                            Vajrar kan slacka efter värmen ute .

                            Mvh Thomas

                            Kommentar

                            • speedo_4
                              • okt 2007
                              • 153

                              #29
                              Ursprungligen postat av th
                              Hej

                              Har du rätt mottagare till sändaren, spcm,pcm ppm.

                              Vajrar kan slacka efter värmen ute .

                              Mvh Thomas

                              Kör med 2,4 ghz så sändaren e inre problemet. Har som sagt lyckats lösa det mesta nu så.
                              Planet skall bara få rätt tyngdpunkt. Nån som har nå förslag på något man kan använda för att vikta planet? Tyngdpunkten är på tok för långt fram just nu.

                              Kommentar

                              • gimbo
                                • jul 2007
                                • 710

                                #30
                                Använd dina pekfingrar och lyft upp planet med. Funkar bra tycker jag.

                                Eller menar du material för att flytta tillbaka tyngdpunkten? I så fall försök att lägga rbatteriet så långt bak du kan. Kanske kan gå att få det bakom servobryggan. På så sätt får du ingen extra last. Annars kan du fästa bly långt bak på kroppen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...