BILDER BILDER BILDER mycket lättare att hjälpa dig då /Mulder
Idag hade ja tankar på att knäcka edgen i 2 bitar efter hela vinter (Byggproblem)
Kollaps
X
-
Futaba... Bla min Raptor 50 är knäpptyst utan spakrörelser. Och med spakrörelse låter servona gediget. Sitter S9252, S9351 och S9254 på den. Det enda som kan låta är när gyrot småkompenserar då den står still på marken.Kommentar
-
Hej!
Ska inte göra något om du har korta (3-5cm )plaströr där vajrarna löper igenom.
Har du kopplat loss vajrarna från servot och dragit med handkraft?? Rodret ska gå lätt!!!
Sen ska inte vajrarna spännas hårt alls...det behövs inte! De ska vara ganska lösa! Men vad kör du med för vajrar??? Du har väl tunnast tänkbara fiskevajer ,tafsvire!?
Sen är det viktigt att du kopplat in vajrarna rätt! Du vet ackermanprincipen!
Har du bilder på installationen?Kommentar
-
Läs här martina
/MartinKommentar
-
Ska ta lite bilder ikväll så får ni se. men ja. vajrarna är korsmonterade. Det stora problemet är att servot inte verkar centrera. Som sagt bilder ikväll så får vi spåna på lösningen tillsammans.Kommentar
-
Har lyckats lösa problemen. servona surrar lite ibland men de får vara så. är inte mycket. löste det genom att flytta höjdservot lite grann och flytta roderhorna mer mott mitten. på sidorodret så upptäckte jag att infästningen glappade. vart inte 100% bra men 95 kanske. ska forska mer i det. tack för all hjälp.Kommentar
-
Kör med 2,4 ghz så sändaren e inre problemet. Har som sagt lyckats lösa det mesta nu så.
Planet skall bara få rätt tyngdpunkt. Nån som har nå förslag på något man kan använda för att vikta planet? Tyngdpunkten är på tok för långt fram just nu.Kommentar
-
Använd dina pekfingrar och lyft upp planet med. Funkar bra tycker jag.
Eller menar du material för att flytta tillbaka tyngdpunkten? I så fall försök att lägga rbatteriet så långt bak du kan. Kanske kan gå att få det bakom servobryggan. På så sätt får du ingen extra last. Annars kan du fästa bly långt bak på kroppen.Kommentar

Kommentar