Snabba metanolplan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr X
    • apr 2007
    • 1055

Ja du JS jag tror jag inte hänger med längre med ett styroxflyg men har lite i bakfickan till våren :icon_wink:
    Manligt är att flyga 300 knyck upp som ner över fältet och inte runt två pinnar :proud:
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

Kommentar

• Supersonic
      • jan 2009
      • 75

:1wav:

Kommentar

• MarcusG
        • aug 2008
        • 105

Ursprungligen postat av js_
        Finns det nåt härligare än o komma fort nära marken
        "Jag kommer lågt". "Jag kommer lägre!"
        [JS svar till en flygare i Norrtälje 15/8 2009]

Kommentar

• jaka
          • maj 2007
          • 1490

Hej!
          Några 300+km/t kommer inte Magnumen upp i med West motorn! Möjligtvis 200Km/t.
          Vill du flyga fort med en sån så är det JETT eller Nelson .40 motor som gäller.

Kommentar

• jaka
            • maj 2007
            • 1490

Hej!
            Några 300+km/t kommer tyvärr inte Magnum:en upp i med West motorn! Möjligtvis 200Km/t.
            Vill du flyga fort med en sån kärra så är det JETT eller Nelson .40 motor som gäller.
            En Nelson LS (long stroke) se bild varvar ca 20000v/m med 8,8x8,75 APC snurra och ger en Viper(Q-500 kärra) en fart på ca 250km/t.
            Bifogade filer

Kommentar

• Supersonic
              • jan 2009
              • 75

Ursprungligen postat av jaka
              Hej!
              Några 300+km/t kommer tyvärr inte Magnum:en upp i med West motorn! Möjligtvis 200Km/t.
              Okej okej... tog kanske i lite:lollypop:. Poängen är att efter vad jag sett och hört så är magnumen ett prisvärt alternativ som går som på räls i höga farter, men samtidigt inte heller är så pjåkig i andra manövrar än vänstersvängar. Sedan är det förstås säkert möjligt att kombinera den med en jett eller nelsonmotor:thumbup:.

Förrästen, hur är tillförlitligheten på dessa motorer? Slits de fort? Är de väldigt kritiska på nålinställningen? Någon med insikt kan väl svara!

Kommentar

• Michael
                • maj 2006
                • 1742

Ursprungligen postat av Per P
                Hmm.... Världsmästerskap i "Yr-i-huvudet"...
                Pylon kommer inte ens i närheten. Här är yr-i-huvudet-faktorn hög:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=4vAw1CC4A3g"]YouTube- F2A World Record - Control-line model aircraft speed.[/ame]

Linspeed flygs med 2,5 cc motorer och varje varv har en omkrets på 100 m.

Kommentar

• wesse
                  • maj 2007
                  • 5864

Ursprungligen postat av Michael
                  Pylon kommer inte ens i närheten. Här är yr-i-huvudet-faktorn hög:

YouTube- F2A World Record - Control-line model aircraft speed.

Linspeed flygs med 2,5 cc motorer och varje varv har en omkrets på 100 m.

ha ha den filmen fick mig att skratta ordentligt rackarns va det gick undan....

Kommentar

• lassebetong
                    • mar 2007
                    • 1255

Ursprungligen postat av drhanke
                    jösses åsså klagar folk på FPV flygare att det är farligt...
                    Haha ja varför inte spetsa till det lite och flyga pylon FPV style.:thumbup:

Tycker nog annars att det såg rätt fränt ut och kan tänka mig en viss förhöjning av pulsen när det är tävling.

/Lasse
                    //Lasse

Kommentar

• jaka
                      • maj 2007
                      • 1490

Hej!
                      Både Nelson och JETT motorerna är tillverkade med så hög precision att de håller betydligt bättre än vanliga OS eller Webra motorer de är också ,precis som vanliga sportmotorer som OS , ASP och Webra, lätta att ställa in och få att fungera.

Tyvärr slutade Henry Nelson att tillverka .40 motorn för några månader sedan men reservdelar kommer dock att finnas i åratal framöver.
                      Dub Jett:s motorer finns flera olika storlekar och trimningsgarder.

Kommentar

Arbetssätt...