Sebart Katana 50 Glowpower

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaEk
    • aug 2007
    • 411

Hej!

hålen är upptagna, allt är gjort enligt manualen så det är inget användarfel.

Om man nu skall göra fullgaskvickrollar kan man väll diskutera, men då jag har 130 flygningar med AA-yaken utan att huven lossnat med HÅRD misshandel, dagens övningar bestod bland annat av att ta upp den 150 meter, och sen fullgasspinn hela vägen ner till marken utan att huven lossnat så blev jag besviken på att den lossnade på sebarten...

Annars är jag helnöjd med planet, óch den lär väll få fler flygningar när vi (rättare sagt en händig klubbkamrat) fått ihop den igen. :-)

edit: Ojdå, ser att mitt inlägg låter lite gnälligt, men andemeningen är iaf, om man nu gillar att flyga "villt" så kanske man skall sätta en tejpbit så den inte går samma öde till mötes som min. :-P
    Senast redigerad av DaEk; 2009-05-30, 21:38.

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
      • 5250

Ursprungligen postat av Ludde
      glasfiberoken som sitter på höjd och roder är för långt utdragna framåt så max utslag går bra åt ena hållet men inte när oket rör sig framåt!!!! skandal.. det blir massiv drageffekt mot ca gångjärnen så max utslag är inte att rekommendera kommer fresta på ca gängjärnen för mycket..
      hmm det slogs mig just att när vi monterade en så fick vi liknande syndrom när vi prov monterade roderhornen, de till skeven var lite annorlunda och gav just det fenomentet som du beskriver, kolla vinkel och längd på alla, har för mig att skeven är lite längre och en något annan vinkel än sida och höjden?
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

Arbetssätt...