Vad har ni för motorer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Magnus G
    • jun 2006
    • 106

    #16
    Fyrtakt
    YS 140L
    Saito 100
    Saito 72

    Tvåtakt
    OS .61 SF Longstroke
    Super Tigre 40
    OS .25 SF
    OS .25 FP
    OS .10 FP
    OS .10 FSR
    ASP .15
    G-Mark .049

    Diesel
    Webra 1,5cc

    Heli
    TT .70 pro
    OS .50 SX-H Hyper
    TT .50 pro
    TT .39 pro

    Önskelista
    Några olika mångcylindriga OS eller Saito motorer!


    Fast jag ska erkänna att det är 20+ år sedan några av dessa motorer startades senast. :oops:
    Hals- und Beinbruch!

    Kommentar

    • Casimir_rc
      • maj 2006
      • 371

      #17
      Fyrtakt
      Os Fl70

      Önskelista
      Os Ax.46 eller Evolution .46

      Kommentar

      • sundqvistjohan
        • jul 2006
        • 1289

        #18
        Tvåtakt

        Super Tigre G2300 (1.41)
        OS LA 46
        OS MAX 10
        2 st COX 0.049

        Kommentar

        • McRegor
          • maj 2006
          • 7942

          #19
          Hej,
          Ja, som 100 % elflygare sen flera år tillbaka så var det som en upptäcktsfärd tillbaka i tiden att kolla igenom förbränningsmotorsamlingen..
          Men här kommer resultatet:

          Två-taktare flygmotorer:
          Super Tigre .61 Ring (okörd)
          Super Tigre .29 ABC (bara provstartad)
          OS Max .40 FSR
          OS .15 LA
          Enya .35 RC (min första RC-motor)
          Webra Mach 1 0.15 (diesel - min första motor)
          Webra Black Head .40 (mest använda)
          Webra Black Head .61
          (hade också en Webra Speed .61 - tyvärr stulen vilket är lite sorgligt - mkt bra motor)
          HP .40 (bakinsug, Pylon, Arvid Holmbom-trimmad)
          KB Torpedo .40 (bakinsug, första pylon-rovan, gammal tvärspolad)
          KB .40 (bakinsug, pylon, Clifford A Telford-trimmad)
          Komet Diesel (2,5 cc ? - Västerås-tillverkad)
          Cox Baby Bee .049
          Cox Tee Dee 0.049 (okörd)
          G-Mark .061 RC (okörd)

          Två-taktare bilmotorer
          2 st KB .21
          HGK .21
          Kyosho .12

          Fyr-taktare flygmotorer
          Enya .46
          Magnum XL .61 AR FS (okörd)

          Ja, flera fanns inte (tror jag) i en inbiten elflygares metanolmotorförråd - bara idel gamla trotjänare PDT_Armataz_02_03
          Sen finns ju en himla massa elrovor också - borstat liksom borstlöst. Men det passar ju inte i denna tråd PDT_Armataz_02_05
          Hälsningar
          Roger

          Kommentar

          • QatHome
            • maj 2006
            • 701

            #20
            Här är de motorer jag införskaffat hittills och fler lär det bli.

            2-takt Flyg
            OS .37 SZ-H
            OS .46 AX

            4-takt Flyg
            OS FS-120S-E

            2-takt Bil
            Picco P3-R .21
            Powered by Joy and a LiPo pack

            Kommentar

            • silop
              • maj 2006
              • 81

              #21
              Ursprungligen postat av ssn
              4-.stroke????

              Blääääääääääääääääää

              Sosen! To stroke for ever!!!
              Det är därför man klagar i Timmele

              Kommentar

              • T5
                • jul 2006
                • 1300

                #22
                ...Får nog lägga till en till OS.52-FS till min lista... Hittade en till salu.

                Ostartad OS.52fs + 2st OS-F stift + 6st APC 12X6 proppar för 1400,-.
                (Har inget behov av en till .52'a men tycker det var en schysst deal)

                Kommentar

                • silop
                  • maj 2006
                  • 81

                  #23
                  Sosen: Köp den och sätt den i den där med korsen på.

                  Kommentar

                  • Magnus
                    • jun 2006
                    • 85

                    #24
                    2-takt
                    1 TT 40 PRO SE
                    Magnum 40 PRO SE

                    4-takt
                    ASP 61
                    Magnum 400 stjärna
                    /Magnus

                    Kommentar

                    • Birdtwig
                      • maj 2006
                      • 24

                      #25
                      4takt:

                      SY 52 går som en klocka
                      OS70 FL Ej inkörd

                      2takt
                      Kyosho 40 Går bra. Låter inte bra

                      Kommentar

                      • T5
                        • jul 2006
                        • 1300

                        #26
                        Köpte ny motor ikväll: Ny i kartong OS.52fs + 2st OS-F stift + 6st APC 12X6 proppar för 1400,- wohoo...!!
                        (Bara stiften och alla propparna är ju värda flera hundra spänn så jag tycker jag gjorde en kanonaffär!)

                        ....Börjar ha många motorer nu, måste bygga mera plan

                        Kommentar

                        • rc_johan
                          • maj 2006
                          • 40

                          #27
                          2-takt
                          kyosho GX40
                          Webra 40 x2
                          Magnum 61 XL

                          Önskelista
                          fler webra 40 som går som bara F*N, till Q-500

                          Kommentar

                          • Mats J
                            • maj 2006
                            • 598

                            #28
                            Tvåtakt:
                            Magnum XL .15
                            ASP .46
                            O.S 21 Med jätteförgasare så jag har inte fått den att trottla som jag vill :( så är det någon som har nåt tips så kan ni skriva
                            Thunder Tiger Gp .25 (slutkörd)
                            Thunder Tiger Gp .40 (slutkörd)
                            Super Tigre .90 Övervarvad och överhettad så det är inte nåt som är helt i den.
                            Kan ha glömt någon
                            Fyrtakt
                            O.S 40FS surpass

                            Kommentar

                            • Kristian
                              • jun 2006
                              • 38

                              #29
                              4-tackt:
                              YS 140 FZ
                              YS 140 L


                              2-tackt:
                              2 stycken OS 140 RX
                              Rossi 61 med pipa (brötar för mycket för min smak)

                              Kommentar

                              • Linkan
                                • jun 2006
                                • 2

                                #30
                                4T
                                os 91 en gamalvän
                                Saito40a går BRA
                                Saito56 går BRA
                                Saito82a urstark
                                Saito100 Brutal
                                Saito100TI UNDERBART DJUD
                                Saito220 Mycket brutal
                                Lasse Haninge mfk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...