Vad har ni för motorer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ice
    • maj 2006
    • 72

    #31
    o jag har bara 1st Magnum 1.60 Twin 4-stroke :down:

    Kommentar

    • T5
      • jul 2006
      • 1300

      #32
      ...Inte bara så bara Det är ju en riktigt kanonfin rova! (Skulle gärna vilja ha en själv)

      Kommentar

      • Impulze
        • sep 2006
        • 1347

        #33
        2-Takt Flyg
        Kyosho GX40

        4-Takt Flyg
        OS 52 Surpass

        Bensin
        ZDZ50NG (anländer inom några dagar)


        2-Takt Heli
        OS 50SX Hyper

        //Matte

        Kommentar

        • Gårdö
          • maj 2006
          • 112

          #34

          Magnum 46 Pro


          Magnum 30 RFS


          OS 91 FX

          /Peter

          Kommentar

          • T5
            • jul 2006
            • 1300

            #35
            Jag bytte precis till mig en ny OS.30-fs, (Bytte med en oflugen, kitbyggd SSE)
            Gårdö, vad har du din Magnum 30'a i för plan?
            Jag funderar på att i framtiden köpa en Tiger Moth i 30storlek till min 30'a.

            Kommentar

            • PAL
              • maj 2006
              • 85

              #36
              4 Takt

              Saito 180
              OS 91 Surpass II
              Saito 82
              Saito 56

              2 Takt
              Enya 09
              Kyosho GX40
              Rossi 53 (Härligaste motorn jag har)
              Rossi 61
              Rossi 60 Longstroke
              Webra speed 61

              Kommentar

              • Gårdö
                • maj 2006
                • 112

                #37
                .30:an sitter i en "Aquasport" - en trainer med spv 120 cm.

                /Peter

                Kommentar

                • K-Å
                  • maj 2006
                  • 1184

                  #38
                  Har följande:

                  SY 91
                  Saito 56
                  OS 70
                  OS 120
                  Saito 170 R3
                  SY 120
                  SY 70
                  SC 30


                  Roto 35
                  Roto 25
                  MVH Kjell-Åke Skoog
                  Ordförande RCFF 2023/2025.

                  Kommentar

                  • taygher
                    • jun 2006
                    • 735

                    #39
                    4-takt:

                    SC 120
                    Magnum 91 (Skramlar men fungerar)
                    OS91 Surpass (Har några år på nacken men har en grym punch!)

                    2-takt:

                    OS25 (Gammal pjäs med lätt kapad propelleraxel, bojsänke i miniatyr?)
                    OS40 (Ännu äldre, kanske kan användas i något busflyg framöver..)

                    På önskelistan:

                    OS120 Surpass III
                    Saito 150

                    På "keep on dreaming" listan:
                    V12 metanolmotor med samma vikt och size som en OS120 typ.. (Hade suttit fint i KMP-spitten..) PDT_Armataz_02_03

                    /Lars

                    Kommentar

                    • peterschmidt
                      • sep 2006
                      • 11

                      #40
                      2 st ASP25-2t
                      OS40LA
                      ASP52-2t
                      Saito 56
                      IrvineQ72
                      ASP91-2t
                      ZDZ 50cc
                      ZDZ 100cc

                      På önskelistan:
                      Någon av Moki’s stora 5-cylindriga stjärnor(215 eller 250cc, den på 400cc är liiiiite för stor) och en fet Sukhoi…

                      När man ändå kan önska så en DA150 i en 3,3m YAK55 från Composite-ARF hade ju inte varit fel heller…

                      Kommentar

                      • T5
                        • jul 2006
                        • 1300

                        #41
                        Respect till alla som går stort, men jag måste säga att min nya OS.30fs som jag fick hem idag är riktigt nice.... om man får ta till uttrycket så skulle jag vilja säga... "gullig"
                        Den här motorn ryms i handflatan och är sådär småmysig, LOL!.

                        Kommentar

                        • EPG
                          • jul 2006
                          • 325

                          #42
                          4-t
                          ASP 52

                          2-t
                          OS 15 LA
                          Irvine 36 ABC-ring (min till hälften)
                          YS 80
                          West Eurotech 50V1
                          MVVS 2.5
                          OPS 3.5
                          Rossi R53 (helikopter)
                          Cyklon C-60
                          Thunder Tiger PRO-12 (bilmotor)
                          SC75
                          Webra 21 (båtmotor)
                          Webra 36 (helikopter)
                          RMX 40

                          Kommentar

                          • 9,3x62
                            • maj 2006
                            • 99

                            #43
                            2-t
                            Magnum 46
                            Irvine 40
                            ASP 46
                            OS max 61
                            Moki 150

                            4-t
                            OS 90
                            Magnum 120

                            Kommentar

                            • NIB
                              • aug 2006
                              • 15

                              #44
                              4-takt

                              RCV 120 SP
                              OS FS 40 S

                              2-takt

                              SC 108
                              ROSSI 65 (fläkt) 2 st
                              OS 61 (heli)

                              Turbin

                              JET-SPEC MT-7RCC (på g)

                              /Bengt

                              Kommentar

                              • Methanolover
                                • sep 2006
                                • 47

                                #45
                                fyra stråkar:

                                Asp 61
                                Saito 100
                                Saito 125
                                Saito 180

                                2takt rc :

                                OS PET
                                Webra 36 GT Aero
                                Webra 55
                                Super tigre G500
                                Super tigre G2300
                                Jett SJ-50
                                Jett SJ-60LX
                                Jett SJ-91LX
                                MVVS 91
                                Rossi 53

                                2takt linkontroll

                                Ueda 09
                                Webra Glo Star 19
                                Fox 35
                                Double Star 40
                                Retro Discovery 60
                                PAW 2,5cc Diesel

                                Kommentar

                                Arbetssätt...