Motorn dör när jag kopplar bort strömmen till glödstiftet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jaka
    • maj 2007
    • 1483

Hej!
    Och sedan gäller det att ha bra glödström! En ynka liten 1,2volts "grej" duger inte alltid.
    Bättre då med ett ordentligt MC batteri , eller ännu bättre ett LiFe batteri och sedan en bra glöddrivare.
    Glödstiftet ska lysa orange/gult! Inte rött.
    Sedan gäller det bara att "flippa" propellern med snärt! Startpinne behövs inte!

Kommentar

• RödeBaron
      • mar 2013
      • 30

Motorn lade av mitt i en brant stigning, MEN, planet FLÖG bra och jag har fått blodad tand :worked_till_5am: ..

Klicka på bilden för större version

Namn: 20130425_134707.jpg
Visningar: 1
Storlek: 219,4 KB
ID: 495496

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
        • 7677

Oops!! Ge dej inte, det finns dom som säljer LIM har jag hört. På't igen bara!
        Retroholic!

Kommentar

• LAB
          • dec 2007
          • 634

Tråkigt men en anledning till att man måste köpa ny kärra hehe,men som sagt en ny motor behöver gå lite blötare under inkörningen.Men den kan ha stannat av andra orsaker än att den magrade ut.PÅt IGEN BARA!
          Sur gubbjävel!
          LasseB

Kommentar

• RödeBaron
            • mar 2013
            • 30

Har redan fått erbjudande av en medlem härinne om att köpa ett Bucker Jungmeister i SKALA 1:3. 2200 mm spännvidd med en Saito 450 i nosen, så våren är nog räddad :worked_till_5am:..

Klicka på bilden för större version

Namn: 2008_12_8_8_51_22_1708.jpg
Visningar: 1
Storlek: 52,4 KB
ID: 495499

Kommentar

• Michael
              • maj 2006
              • 1742

Strålande fin modell, men det ser ut som en Bücker Jungmann, inte en Jungmeister :-)

Kommentar

• RödeBaron
                • mar 2013
                • 30

Ursprungligen postat av Michael
                Strålande fin modell, men det ser ut som en Bücker Jungmann, inte en Jungmeister :-)
                Tänkte nog på Jägermeister när jag skrev:sarcastic:..

Kommentar

• lennart wiklund
                  • maj 2008
                  • 274

En metanolmotor KAN reagera som din om bränslet är gammalt och lite avslaget.Har varit med om detta själv
                  Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
                  samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
                  Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

Kommentar

Arbetssätt...