Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr J
    • maj 2006
    • 4130

Verkar bra, men bygg nu inte bunkern av EPP :sarcastic:

Kommentar

• Medeashusse
      • maj 2013
      • 959

Nähää! Alla har ju försökt övertyga mig om hur fantastiskt hållbart EPP är, så varför inte bygga en bunker av det! Va, va, va!? :o

Nope, är inte det minsta bitter över att jag klöv mitt "Almost unbreakebl EPP airplane" I tre stora delar vid andra starten med det. Iofs med hjälp av en ensilagebal, men ändå!

Appropå hundar, Pgrts vilken brukshundskurs anmäler man sina hundarna till för att de ska lära sig sätta på spisen och laga mat? Vi är less på att våra inte klarar att fixa mat och gå ut själva.....?
      Senast redigerad av Medeashusse; 2013-09-07, 11:44.
      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
        • 989

Ursprungligen postat av Medeashusse
        Nähää! Alla har ju försökt övertyga mig om hur fantastiskt hållbart EPP är, så varför inte bygga en bunker av det! Va, va, va!? :o

Nope, är inte det minsta bitter över att jag klöv mitt "Almost unbreakebl EPP airplane" I tre stora delar vid andra starten med det. Iofs med hjälp av en ensilagebal, men ändå!

Appropå hundar, Pgrts vilken brukshundskurs anmäler man sina hundarna till för att de ska lära sig sätta på spisen och laga mat? Vi är less på att våra inte klarar att fixa mat och gå ut själva.....?
        Jomen ingen har la försökt övertyga dej om att eppn är eldfast....?
        Inte behöver du hund till autostart av spisen, vi hade katt som lyckligtvis "alltid" satte plattan på 1:an i stället för max så det blev ett antal år med spisvreden vid sidan om.
        :concern:
        ----------------------------------
        Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• Medeashusse
          • maj 2013
          • 959

Från en katastrof till en annan! Idag tänkte jag provtaxa/flyga med min Icon A5.
          Badbyxor och handduk är med. Det borde inte vara kallare än 11-12 grader i vattnet, hoppas jag.

Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

Kul!
            Gör inte såhär bara

Kommentar

• Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

Ett mycket troligt scenario! Satt för en stund sedan och funderade på om propellern funkar bra under vattnet, om planet slår runt?

Kommentar

• Mr J
                • maj 2006
                • 4130

Det finns en orsak till att flyg och båtpropellrar ser annorlunda ut... :sarcastic:

Kommentar

• Medeashusse
                  • maj 2013
                  • 959

Det har du nog rätt i och jag kommer inte kunna motbevisa det eftersom motorn kortsluter innan jag fått chansen!

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
                    • 2015

Vatten är hårt! Om man har bra fart ner så är det lika illa som att krascha på asfalt.
                    Lyckligtvis så brukar man ha lägre fart när man startar och landar....
                    Ska du flÿga på rygg så skulle du skaffat en COOTA - den la sig direkt i spinn om man drog av motorn för mycket. På rygg flög den helt stabilt med motorn hängande under som en köl ;-)

Motorn funkar nog bra i vatten om det inte är saltvatten. Du ska täta fartreglage och mottagare när du sjöflyger.

Kommentar

• Medeashusse
                      • maj 2013
                      • 959

Yes! Jag är numera sjöflygare! :beer:
                      En liten studs när jag landade, men den bjuder jag på.
                      Den låg som en Hercules i luften och skevade man var det nästan så man fick trycka tillbaka åt andra hållet. Mycket stabil i inflygningen i låg fart.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                        • 7673

Känner igen euforin!!

Stoort Grattis!!
                        Retroholic!

Kommentar

• Mr J
                          • maj 2006
                          • 4130

Grattis till den lyckade premiären!

Det är nog inte så dumt det där, i dina trakter är det kanske lättare att hitta en lämplig sjö än en kortklippt jämn landningsbana...

Kommentar

• Medeashusse
                            • maj 2013
                            • 959

Bugar, bockar o tackar för gratulationerna. Det var faktiskt riktigt kul att få testa att landa på ett någorlunda propert sätt, utan en kullerbytta i gräset som avslutning!!

Måste säga att det var en annorlunda känsla att flyga över vatten och då inte bara för att jag fick stå o fundera på hur långt jag skulle klara av att simma i kallt vatten för att bärga.

Ja, jo det stämmer ju faktiskt att det är lättare att hitta vatten än att hittat ett klippt fält!

Men den egentliga anledning till att jag köpte den är att jag tänkte ha den till "snöflygning", för vintern är snart här och den är lååååååång!

Det är ungefär så här jag tänker att det kommer bli framöver:

Någon som har förslag på en bra tejp till underredet inför snösäsongen?
                            Senast redigerad av Medeashusse; 2013-09-07, 19:37.

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
                              • 2015

Vackra bilder - och jag klickade och klickade men de rörde sig inte :-(
                              Tejpen är till för att inte slipa ner "friggon" med de vassa iskristallerna.
                              Transparent packtejp är både glatt och lätt men måste säkert kollas och eventuellt bytas ut efterhand som den slits.
                              Såg en notis på att annat forum om glasfibertejp på Harald Nyborg. Den verkar vara 4-5 cm bred som packtejp och korsvävd om man får lita på bilden. Säkert tyngre men sannolikt lite hållbarare.

Kommentar

• Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

Det är ju synd att inte klaga! :p
                                Ska väl se om jag inte kan få till lite film framöver.
                                Har inte hittat någon bra lösning för att fästa min Xperia Z i pannan än, men funderar på att limma fast en remsa kardborrband på skallen och på telefonen... :what:

Ska kolla upp Harald Nyborg spåret!

Om någon har vägarna förbi och vill stanna o sjöflyga lite!

Senast redigerad av Medeashusse; 2013-09-07, 20:44.

Kommentar

Arbetssätt...