hand starta plan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fennstam
    • aug 2012
    • 79

Ursprungligen postat av McRegor
    Grattis - bara att kämpa vidare då till dess du känner större säkerhet...
    Roligt är det utan tvekan och ännu roligare blir det när du kommer in i flygandet ännu mera.
    Hälsningar
    Roger
    Tackar så mycket. Ska införskaffa mig en mindre modell som jag kan flyga med här nere i stan vid ett litet fält så man lär sig mer och mer.

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7943

Vill du flyga på ett begränsat utrymme så kan du t ex välja en vanlig inomhus-EPP;kärra - t ex nån av RC Factorys modeller som säljs av RC Flight. Behöver du nåt som tål vind liiite mera så kan du gå upp till deras 1000 mm (spännvidd) modeller - eller en Multiplex Parkmaster som är en snarlik modell. Är det trångt ute så är det nog långsamma modeller som främst gäller och inte i lika hög grad små kärror.
      Roger

Kommentar

• fennstam
        • aug 2012
        • 79

Tänkte mig en duet från parkzone typ. Ganska liten och lätt flygen. Mer så man får in hur plan beter sig i olika situationer och att man får in känslan. Så man inte gör stora misstag med sitt delta ray. Till sommaren blir det en quadcopter med en blade 350 qx. Så fina och flyger med samma teknologi som mitt delta ray. Safe samt 3 stegs mode för nybörjaren till avancerad flygning.

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7943

Det är möjligt att en Duet kan fungera men en kärra på 38 g ger liksom inte riktigt samma känsla av flygplan som en större och tyngre. Har du begränsat utrymme att flyga på så kan du säkert flyga en kärra som denna i alla fall - http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=2266
          Även den är ju liten och lätt men ändå lite mera kärra och framförallt kan du träna manövrer med den om du är intresserad.
          En lite större men mycket välflygande och tålig kärra är denna typiska inomhus-kärra - http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=2135
          Man skall dock vara medveten om att det är ett stort steg mellan att flyga en lätt inomhuskärra och att ställa sig utomhus och flyga ett "riktigt" flygplan på typ 1,5 kg vikt eller mera.
          Har du t ex ett RC-fält till förfogande så finns ju kärror som är ännu mera anpassade för utomhusflyg men har du små utrymmen så kan de jag länkade till vara vettiga val.
          Roger

Kommentar

• Smajly
            • maj 2007
            • 364

Blir det fint nån dag dom närmaste helgerna så hänger jag med ut till fältet en stund..
            Jag ska ladda upp ett par accar så jag har färdigt om det blir fint. Ska bara slänga på hjulen också, extran står just nu på skidor sen vintern.

Blev sugen som f_n idag när jag körde förbi o hämta ungarna på skola/dagis. Var hur fint som helst men inte en kotte på fältet.
            Hade jag bara haft grejorna laddade hade jag kunnat ta med ungarna ut. E där inte för mycket folk så går dom fint o ha med sig.

Kanske lördag förmiddag/middag om vädret håller sig som SMHI lovar.. sol 5-6 grader 5-6 s/m.. lite mer i byarna men det gör inte så mycket.
            Jag ska ladda och montera hjulen imorgon så ser vi hur det blir...
            Senast redigerad av Smajly; 2014-03-05, 18:50.

Kommentar

• fennstam
              • aug 2012
              • 79

Ursprungligen postat av Smajly
              Blir det fint nån dag dom närmaste helgerna så hänger jag med ut till fältet en stund..
              Jag ska ladda upp ett par accar så jag har färdigt om det blir fint. Ska bara slänga på hjulen också, extran står just nu på skidor sen vintern.

Blev sugen som f_n idag när jag körde förbi o hämta ungarna på skola/dagis. Var hur fint som helst men inte en kotte på fältet.
              Hade jag bara haft grejorna laddade hade jag kunnat ta med ungarna ut. E där inte för mycket folk så går dom fint o ha med sig.

Kanske lördag förmiddag/middag om vädret håller sig som SMHI lovar.. sol 5-6 grader 5-6 s/m.. lite mer i byarna men det gör inte så mycket.
              Jag ska ladda och montera hjulen imorgon så ser vi hur det blir...
              Låter ju fin fint det där. Ska ner till skånehobby på lördag när de öppnar och se om de fått in fler acca till mitt plan. Annars blir det beställa från england. jo idag var det fint väder. Vart lite sugen på att åka ut en runda och öva lite till men saknade orken. Sen vart jag tvungen att ordna med min försvunna klocka. Var ute här på gatan innan och flög helikoptern. Gick bra eftersom det inte blåser något nu i kväll. Testade senast ute på fältet men eftersom det är en 120 sr så är den inte så stor och lite känslig för vinden. Skicka mig ett mess när du hade tänkt dig åka ut så ska jag se till att ha batteri laddat med. Om jag inte redan är där ute. haha. Får man inte lov att ha barn med sig där ute ?

Kommentar

• Smajly
                • maj 2007
                • 364

Barn vid fältet.. Självklart får man det. Så länge dom inte ränner runt på fältet och över alla plan i depån..
                Men där e hela paviljongen och runt depån dom kan ränna.. och e jag där själv med dom så får dom vara var dom vill. Dom står bredvid mig när jag flyger ibland också..

De jag menar är att det är litta jobbigt o hålla koll på ungarna samtidigt som man flyger om det är många flygplan och flygare på fältet o depån..

Hehehe.. den dagen nån klagar på mina ungar där ute ska dom få höra både ett o annat

Kommentar

• fennstam
                  • aug 2012
                  • 79

Ursprungligen postat av Smajly
                  Barn vid fältet.. Självklart får man det. Så länge dom inte ränner runt på fältet och över alla plan i depån..
                  Men där e hela paviljongen och runt depån dom kan ränna.. och e jag där själv med dom så får dom vara var dom vill. Dom står bredvid mig när jag flyger ibland också..

De jag menar är att det är litta jobbigt o hålla koll på ungarna samtidigt som man flyger om det är många flygplan och flygare på fältet o depån..

Hehehe.. den dagen nån klagar på mina ungar där ute ska dom få höra både ett o annat
                  Barn ska få vara barn säger jag. iofs det är nog inte lätt att ha koll på ett plan i luften och barn samtidigt haha. I slut ändan så ligger planet i backen och barnen skrattar.

Kommentar

Arbetssätt...