Val av första modell

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

givetvis ska man kolla tp och det gör jag alltid men som nybörjare glömde jag ofta det och i vissa lägen visste jag inte vart tp skulle vara och då är expon bra, men givetvis man ska aldrig ta för mycket av det goda.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Henke.a
      • maj 2013
      • 201

Tar åt mig av de olika råden, kommer nog lite fler frågor i helgen
      Skywalker 1900
      Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Kommentar

• Henke.a
        • maj 2013
        • 201

Då var Maiden av klarad, var ganska odramatisk ett par test kast för att kontrollera cg och kontrollytor, hade lyckats få höjdrodret fel men löste sig ganska snabbt fick nog en 15 starter innan det blev för mörkt. Flög ca 2 varv framför mig och övade sedan på landningen Är riktigt nöjd då plan och pilot är hela Detta firas med en staropramen half and half Vill passa på att tacka för den trevliga start hjälpen folk har ställt upp med här på forat, nog för att man flugit multi innan men plan är nytt
        Skywalker 1900
        Bixler 2

Kommentar

• Dan the man
          • aug 2014
          • 4

Skoj

jag har faktiskt precis (igår) beställt min första kärra. La order på en FMS Cessna 182 (1400) hos UmeåRC. Vad jag har förstått ska det vara ett vettigt förstaplan.
          Ska nöta i sim nu innan det har monterats och ska luftas. Någon här med erfarenhet av ovan nämnda plan?

Kommer f.k. bli medlem i RFK Fyris när planet är redo

Kommentar

• nimmis
            • apr 2014
            • 34

Byggt ett par olika quaddar och känner som Henke.a att det verkar spännande med att utöka med ett flygplan. Verkar som mina vinter/vår projekt blir en tricopter och en Bixler 1.1

Kommentar

• Henke.a
              • maj 2013
              • 201

Ja att flyga blåste nytt liv i hobbyn för mig inte för jag tröttnat innan men längtar nu hem för att öva lite mera med planet
              Skywalker 1900
              Bixler 2

Kommentar

Arbetssätt...