Hej alla flygvänner
Jag började med RC plan för ca 6 veckor sedan. Simulator första 4 veckorna och sedan köpte jag mig en elseglare(Bixler3) och flyger henne med Hitec Aurora sändare.
Det jag vill ha hjälp med är tips på ett plan som klarar av lite kraftigare vind. Min nuvarande Bixler3 kan bete sig opålitligt och oförutsägbart när vindbyarna får tag om henne. På simulatorn upplever jag samma sak, att elseglare gör lite som de vill när de blåser hårt. Vad rekommenderar ni?
Jag började med RC plan för ca 6 veckor sedan. Simulator första 4 veckorna och sedan köpte jag mig en elseglare(Bixler3) och flyger henne med Hitec Aurora sändare.
Det jag vill ha hjälp med är tips på ett plan som klarar av lite kraftigare vind. Min nuvarande Bixler3 kan bete sig opålitligt och oförutsägbart när vindbyarna får tag om henne. På simulatorn upplever jag samma sak, att elseglare gör lite som de vill när de blåser hårt. Vad rekommenderar ni?

Jag brukar använda vänster hand som "kasthand" och eftersom denna kärran inte kräver nån spjutkastararm så tror jag att de flesta fixar det. Då kan man ha ständig koll på skev/höjdspaken vilket kan kännas tryggt - inte minst för en nybörjare. Jag kör på 3S2200 och har bytt till ett något kraftigare reglage och lite större propp men fartskillnaden blev inte speciellt stor så originalgrejorna kan lika gärna användas. Jag tycker inte den är speciellt "hot" men kompisarna på fältet tycker inte riktigt lika men den är absolut inte så snabb att det bör vara nåt problem för den som kan flyga t ex en Bixler med full säkerhet. Och det finns ju en trottelspak som kan reglera farten...
Kommentar