Servokontakter??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

Men använd inte lösa battericeller i DX6-sändaren - hade en flygarkompis med en DX6i som tyvärr gjorde på det sättet men batterihållaren var inte att lita på så sätt i ett laddbart batteripaket istället - om det går. Förhoppningsvis sitter det en kontakt inuti sändaren där man kan ansluta ett batteripaket.
    Roger

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av McRegor
      Men skall det inte vara plastigt idag så är det väl i stort sett bara Jeti som duger...
      Jag har haft en DX8, och provade här om veckan en helt ny DX6. DX6 är ett steg ner i byggkvalitet mot DX8. Att scrolla i menyerna var lurigt eftersom man behövde balansera scrollern uppe på ett "klick" för att nå vissa menyer, inte som på min DX8 att man fick ett nytt val per klick man vred scrollern.
      Superhero

Kommentar

• Benke
        • feb 2015
        • 4

Jag har aldrig kört el. Där har utvecklingen rusat fram ser jag.
        Man har väl separata batterier till motor och mottagare?
        F.ö. är det intressant att läsa era inlägg, dagens utrustning är helt nytt
        för mig. Kan man förresten logga telemtridata till t.ex. minneskort för att sedan
        kolla i dator?

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

I de flesta fall så kör du motor och radio på samma batteri. För större kärror brukar man ha en separat s k BEC (batteri-eliminator) för radioutrustningen medan man för mindre kärror oftast använder den BEC som då är inbyggd i motorns fartreglage.
          Roger

Kommentar

• ToWi
            • jan 2015
            • 31

Ursprungligen postat av Benke
            Kan man förresten logga telemtridata till t.ex. minneskort för att sedan
            kolla i dator?
            Taranis-radion från FrSky kan detta.

Kommentar

• bem

• apr 2009
              • 1643

Ursprungligen postat av Benke
              Kan man förresten logga telemtridata till t.ex. minneskort för att sedan
              kolla i dator?
              Spektrum DX6 Black Edition och DX7 Black Edition kan det (och även DX9 och DX18):

"If you want to review telemetry after a flight, the DX6 can be set up to record the data to its SD card."

"If you want to review telemetry after a flight, the DX7 can be set up to record the data to its SD card."

Kikar man i manualerna står det:

You can also enable Data Logging to save a telemetry file on the SD Card and view the data in the Spektrum STiTM mobile application.

/Bo

Kommentar

Arbetssätt...