Min första RC-vinge/flygplan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karlsson=)
    • okt 2016
    • 8

    #31
    Jag kom på att det inte är så kul att stå stilla utomhus i denna kylan, så jag köpte en RC-sändare med USB-sladd så att jag kan köra simulator fram tills våren.

    Kommentar

    • McRegor
      • maj 2006
      • 7942

      #32
      Vinterflyg med skidor på kärran är kul - i alla fall om det ligger snö och vädret är hyfsat...
      Roger

      Kommentar

      • Keffe1
        • aug 2013
        • 63

        #33
        Precis, eller ngn "flygbåt" typ polaris (eller kommer av den typ HK skipper, skipper xl osv), HK canadair, dynam catalina el dyl.

        Kommentar

        • Keffe1
          • aug 2013
          • 63

          #34
          Här är en video jag gjorde från min skipper xl för ett år sedan:

          Kommentar

          • McRegor
            • maj 2006
            • 7942

            #35
            HK Tundra med skidor fungerar utmärkt - liksom mycket annat.
            Roger

            Kommentar

            • Ted_B
              • dec 2013
              • 335

              #36
              Hur gör ni med propellern när ni kör med skidor, frigången blir ju mycket mindre med skidor istället för hjul?
              Använder ni mindre proppar då?

              Kommentar

              • Keffe1
                • aug 2013
                • 63

                #37
                De jag flyger är utpräglade sjöflygplan (så Jag kan ändå inte sticka ner propparna för långt) och har i vissa fall motorerna på en pylon på ryggen, se videon nyss. I andra fall är det tvåmotoriga kärror och då kan propparna vara mindre av det skälet.

                Kommentar

                • Ted_B
                  • dec 2013
                  • 335

                  #38
                  Ja då är det ju inga problem.
                  Min Pulse XT60 funkar nog med skidor förresten, den flyger jag me både 16 och 14 tums prop. Får väl köra med 14" och hålla ner stjärten lite vid start och landning.

                  Kommentar

                  • McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

                    #39
                    Har aldrig haft några bekymmer med propp-storleken och skidor trots att jag flugit en massa olika maskiner under alla mina RC-flygår.
                    Roger

                    Kommentar

                    • Killenheladagen
                      • sep 2015
                      • 1394

                      #40
                      Ursprungligen postat av Karlsson=)
                      Jag kom på att det inte är så kul att stå stilla utomhus i denna kylan, så jag köpte en RC-sändare med USB-sladd så att jag kan köra simulator fram tills våren.
                      Äh det kan vara hur kul som helst att stå stilla utomhus i kylan

                      Jag körde hela förra vintern och det värsta är väl om man blir kall i fingrarna när man bökar i accarna och grejar men annars finns det ju sändarväskor, långkalsonger och mössor?

                      Det finns ju vissa dagar på vintern när solen är uppe då det är friskt och ännu mer härligt att stå ute och flyga än på sommaren!

                      Keffe1; bra exempel på hur dum kameralagen är, jag misstänker att jag står intill dig på flygvideon och när kameran är som närmast är den väl ~6m från där vi står och man kan ändå inte riktigt identifiera mig.
                      Edit : japp definitivt jag som är med; känner igen min let13 glider
                      Mvh Gustaf


                      Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

                      Kommentar

                      Arbetssätt...