Rita i CAD

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flahultarn

• jan 2012
    • 489

Det är två inställningar som styr vad som styr hur utskriften kommer ut. Från "File"-menyn "Page setup" och "Document Setup".

Börja med Page setup och välj liggande eller stående beroende på vilket som passar bäst. Gå därefter in i document setup, där styrs skalan och du ser där också hur många sidor det går åt.

Men börja med att kopiera din part som du vill skriva ut till ett nytt document så du bara har det i fönstret för Sketchup kan inte skriva ut bara det objekt du har markerat.

Så ser det ut i MacOS iaf, om det är annorlunda i windowsversionen vågar jag inte sia om, men motsvarande måste gå att hitta där.

Hoppas det hjälper dig...

Kommentar

• pernstig
      • nov 2006
      • 1184

Förlåt avvikelse från ämnet men jag är intresserad av att rita i 3D för senare utskrift på 3D-printer. Men jag har bara ritat i 2D tidigare , Autocad och numera Draftsight. Förslag på program?
      /Leif

Kommentar

• UndCon
        • apr 2009
        • 2886

Ursprungligen postat av pernstig
        Förlåt avvikelse från ämnet men jag är intresserad av att rita i 3D för senare utskrift på 3D-printer. Men jag har bara ritat i 2D tidigare , Autocad och numera Draftsight. Förslag på program?
        Sketchup är enkelt att komma igång med - gratis också
        UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• SniffSwe
          • maj 2016
          • 513

Fusion 360 är bra för 3D-printing, särskilt sculpt-läget är fantastiskt eftersom det ger frihet och i kombination med model-läget så får man precision.

Kommentar

Arbetssätt...