Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har flugit lite med Mini 3DFX tror jag att den heter :? Men jag skulle nu vilja bygga en dubbeldäckare modell 3D ingen som har en bra ritning på nått kul som är vändbart som katten för inomhus.
Lådkropp verkar vara modellen nu för tiden men kan tyvärr inte hitta några sådana.
... Men jag skulle nu vilja bygga en dubbeldäckare modell 3D ingen som har en bra ritning på nått kul som är vändbart som katten för inomhus...
Hej,
Återigen - Magnus Östlings hemsida med hans utmärkta konstruktioner - http://web.telia.com/~u22511224/index.htm
Vill du flyga med två vingar så har han Double Trouble - tvivlar på att du blir missnöjd med Magnus kärror. Sen är det en annan sak att jag personligen föredrar monoplan som inomhusflax och då speciellt hans P51:a - Mustang Sally alltså.
Hälsningar
Roger
Faktum är väl att det snart är snö ute igen.
Detta gör ju att det börjar bli dags att fylla på med nya depronkärror till inomhussäsongen drar igång.
Har du hittat nå fler intressantar länkar till ritningar och byggen i sommar som du känner att du vill dela med dig av så tycker jag du skall göra detta NU!
Jag va o köpte mig en skiva depron igår o skall försöka bygga mitt första depron plan.
o nu till frågorna.
Ritningar hittade jag ju här
Vad limmar man depron bäst med?
Vad för sorts färg skall man måla på depon med?
Du kan limma med CA, var noga med att det är "Foam-Safe CA". Skulle det inte vara foamsafe så fräser det till lite och sedan är det hål i planet =) (Jag har provat)
Du kan även använda UHU-Por som funkar finfint och även den gamla hederliga limpistolen funkar om man är lite lätt på handen.
Flyger med:
Pilot RC 30% Extra 260, PA Addiction, AboveAll Sukhoi SU-31, Hyperion Zivko Edge 540T, Futaba T14MZ 2,4 GHz, lite blandat småjox för inomhusflyg
Hej,
Även om du fått svar ang limningen så rekommenderar jag UHU Por mest av de omnämnda. Visst är Foam-Safe CA (+ Kicker) lättast men det är också skörast. Tyngst är limmet från limpistolen och då återstår kontaktlimmet (UHU Por) som fungerar utmärkt. Sen kan du limma med både epoxi (tungt) och vitlim (långsamt) så valet är ditt.
Skall du måla så måla lätt...hellre en lätt, helvit kärra än en tung snygging..
För inomhusflyg är det så låg vingbelastning som möjligt som gäller. Ja, och en bra kärra förståss..
Hälsningar
Roger
Även om du fått svar ang limningen så rekommenderar jag UHU Por mest av de omnämnda. Visst är Foam-Safe CA (+ Kicker) lättast men det är också skörast.
Håller helt med. Jag skulle använda UHU Por i första hand. Den håller även för lite hårdare landningar. Foamsafe CA och aktivator är mitt nästa val. Går att få ner vikten med CA om man nu jagar de sista grammen. Men en CA limmad kärra är känsligare för hårda landningar.
Kommentar