Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
extremt vass skalpell funkar mycket bra. om kniven inte är tillräkligt vass så "fransar" sig depronet. Ja du kommer att fatta vad jag menar när du börjar.
Hej,
Vass skalpell eller en vass brytkniv (smal) fungerar bra - tillsammans med ett bra underlag vilket inte är minst viktigt. Det finns s k självläkande plastunderlag speciellt gjorda för att ha som skärunderlag - köp ett sådant. Vill minnas att bl a Classe har sådana.
Vill du lyxa till det så finns det också "värmeknivar" som skär som smör i solsken i depronet. Tror jag köpte min sats hos Biltema men Classe har säkert också den. Jag föredrar värmekniven eftersom den oftast ger snyggaste snittytorna. Men den är som sagt varm så håll fingrarna borta...:hahaha:
Ett annat tips är att skära ut mallar i kartong och sen skära bitarna efter mallarna. Vill du dessutom lyxa till det och förstärka kanterna på mallarna med tunt CA-lim så har du mallar som tål att användas till många kärror. Sen brukar jag ta kontaktlim "på sprayburk" och lägga på ett tunt lager på baksidan av mallen. Sen det torkat så är det alldeles lagom "klibbigt" för att mallen inte skall glida runt på depronet. Biltema har sprayflaskor med kontaktlim som är helt OK för detta bruk - och till bra pris.
Hälsningar
Roger
En "bortglömd" liten depronare är ju Östlings 08-Pittsa, som jag själv nyligen byggt. Liten, smidig o lättbyggd. Finns tyvärr inte på hanses vanliga sida, utan här:
Kommentar