Har äntligen efter att ha tagit mig igenom köksstädning inklusive skrubbning, badrumsstädning inklusive skrubbning och hårddiskbytande (utan skrubbning. Är dock inte klar med detta jobb så det kanske slutar med att jag skrubbar den också..) lyckats få fram prylarna i paketet. Har inte fått hem alla tillbehör men tänkte att jag kunde börja lite smått då jag har listerna..En liten undran här nu innan jag börjar. Vad är det för 2 st depronflak längst ut till höger i bilden? Har jämfört grejjorna med ritningen och kan inte riktig placera dom. Kanske har fått i mig för mycket lösningsmedel av allt skrubbande..
/Håkan
Depronskärare
Kollaps
X
-
jag har escen liggande från min gamla e-starter, den kan du få när jag kommer över nästa gång
har för mej att det var Ove som körde med en borstad esc till sin skär anordning men jag kan ju ha felLämna en kommentar:
-
Det var smart... Måste jag nog prova.
Kopplar man till en mottagare också då så kan man ju fjärrstyra det hela.
Och tar man dessutom en lipo acc och driver det hela med så kan man ju ha en portabel skärare som man kan ta med sig ut på fältet även om det saknas ström :dance3:
Då återstår bara att hitta det där gamla fartreglaget för den sedan länge kasserade borstade motorn... :willy_nilly:
/GyldLämna en kommentar:
-
Hej,
För de av er som har lyckan att äga en sådan - http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...alance/Charger eller en sådan - http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...alance/Charger - så har dessa speciella "foam cutting-program"...i vart fall om ni har en lite senare progranvaruversion..
Dessa laddare kan jag f ö rekommendera även för sina laddarfunktioner.
Hälsningar
RogerLämna en kommentar:
-
Angående det där med att justera krämen ifrån strömaggregatet, så har jag för mig att nån här har använt sig av ett borstat fartreglage och en servotestare med lyckat resultat. Den där turnigy wattmätaren med potentiometer på HC borde ju funka perfekt eftersom man då ser inmatat effekt.Lämna en kommentar:
-
Eftersom mitt depronprojekt fortfarande befinner sig i teststadiet så känns det som att din betalning blir att här på forumet berätta om passform och andra tingest du kan komma på under tiden du bygger ihop eländet!
Om det sedan visar sig att din blir bättre än min, ja då kanske jag skickar över mina polare från MC-klubben för ett samtal och konfiskering av ditt plan! :bandit: he he
/GyldLämna en kommentar:
-
Ok så list på både fram och bakkant. Passade ju utmärkt med att jag beställde 2 X halvmetern.
Vi kan hoppa över luckorna. Tror inte dom kommer på i allfall. Brukar ha en förmåga att "vara ivägen"
Förresten känner jag mig skyldig dig pengar :vroam:
Men om du PM:ar belopp för frakt/material och tidsåtgång så sätter jag in.
/HåkanLämna en kommentar:
-
Ja jag skulle rekommendera dig att limma vingen med framkantslist först innan du monterar den på kroppen.
Sen skulle jag även lägga en platt list i bakkant mellan vingen och skevrodret.
Gör man på detta sätt brukar man sällan eller aldrig behöva några extra stag mot kroppen från vingen.
Kom på att jag missat att skicka med "luckorna" för lanstället, dvs de depronbitar som skall sitta på själva stället.
Jag skulle personligen hoppa över dessa, men vill man ha en lite mer "skala look" så ska dom ju vara med. Vill du att jag skickar över dessa också, eller?
/GyldLämna en kommentar:
-
Liten uppdatering i bygget. Hrrrm..Det var att ta i eftersom jag inte kommit nån vart alls med limmandet ännu.
Dagen idag spenderades ute flygandes. Har dock lagt beställning på framkantslist eftersom den jag hade kvar hemma bara räcker till en vinghalva. Har stött på Meijer igen eftersom jag inte hört nått ang min lanställsbeställning. Har dessutom beställt motor / fartreglage samt lite accar.
Tänkte i allfall att jag behöver framkasntlisten innan jag limmar ihop kärran då jag tror att den bör dit innan vingen kommer på plats.
-
Ja eftersom jag stog som avsändare så är jag ganska säker på innehållet.

Ritningen har Östling stått för, och jag har bidragit med materiel och utskärning.
STORT tack till Östling för alla fina ritningar som han lägger ner så mycket tid på, men ändock så gladeligen delar med sig av utan avgift!
Stor eloge! :thumbup:
Nu ska vi bara vänta på att den blir färdigbyggd så vi kan få ta del av resultatet! :big_boss:
/GyldLämna en kommentar:
-
men va vad de i paketet då???:willy_nilly:En liten uppdatering ang Sally. Har precis tagit mig innaför dörrn efter en jobbvisit i Amstedam under gången vecka. På köksbordet ligger ett jättespännade paket!
Återkommer med innehållet då jag har kopplat in mig i hemmalivet igen och fått resdammet avborstat.
-
En liten uppdatering ang Sally. Har precis tagit mig innaför dörrn efter en jobbvisit i Amstedam under gången vecka. På köksbordet ligger ett jättespännade paket!
Återkommer med innehållet då jag har kopplat in mig i hemmalivet igen och fått resdammet avborstat.
-
Ja snart är det dags igen! Och det ser vi fram emot :dancing2:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ZaL3PmoR4ew"]YouTube - Semlan The Movie[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=isWj4aBs_Rw"]YouTube - Semla[/ame]
Hur gör man för att få bli medlem i semleakadimin?
Borde inte du och jag Wesse platsa där?
/GyldSenast redigerad av Gyld; 2008-09-19, 19:08.Lämna en kommentar:
-
kan du inte visa på film hur man bakar semlor Gyld det skulle inspirera mig:thumbup:Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: