Det är nog den som man tycker ser bäst ut det...

Warbirdsserien med Mustangen, Thunderbolten, Spitfiren och J-22:an
är stöpta i samma form så att säga avseende på ytplaceringar och sånt.
Double Trouble är enligt vissa vänliga kommentarer "världens bästa inomhusdubbeldäckare som inte kan köpas för pengar", kan bero på att den är gratis eller att den är bra... inte vet jag?
X-202:an som är inspirerad av Giles202/Cap222 (samma flygplan men olika certifieringar) verkar bli en höjdare, jag har inte hunnit testa min prototyp men de som flyger serieexemplaren verkar mer än nöjda.
Edit: Glömde ju bort den flygande logotypen "Flying Smile", ser kanske lite märklig ut men den flyger också helt ok!
Den lilla envisa "08-Pizzan" är ju också en helkul modell, den har jag iofs. bara modifierat för att få bort några egenheter som originalversionen hade men vilken busgrunka!
Den har flugit inne, ute, under, igenom och bredvid det mesta...

End edit.
Angående eventueel serieproduktion av mina alster så har Wesse fått en mallsats till P-47:an och han har mitt tillstånd att skära ut delar till sin omgivning och få en liten ersättning för besväret.

Gylds produktion av P-51 verkar ju också vara av minimal omfattning så
det är väl också i princip ok - men när den första annonsen från någon som tänker tillverka byggsatser för att göra sig en hacka på det så kommer jag att ha en del åsikter om det...
Avseende bromsarnas vara eller icke vara så har jag inte gjort jämförande
prov på det. Funderar på att rigga två linor från taket och släppa två modeller samtidigt och se vad skillnaden blir med/utan bromsar.
Personligen tror jag instinktivt inte på konceptet i någon större utsträckning men med facit i hand så får man se...

Det vi har märkt är att om man gör massor med hål i de 45-gradiga torsionsförstärkningarna på bakkroppen så "känns det" som det går aningen långsammare i vertikalerna.

Lämna en kommentar: