Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Satt igår kväll och lyssnade på instruktioner på franska om hur man installerar och ställer in Skynavigator till Jeti DC/DS. Vilket var givande, då jag inte kan ett skit franska. Man skall tydligen skicka ett mail till Skynavigator med sin enhets koder föra att öppna upp programmet. Två timmar senare hade jag min första loggning, sedan var jag för trött för att fortsätta utan gick och lade mig och drömde om franska kurvor.
I helgen skall jag fortsätta med min fransk kurs och se om jag kan komma vidare för loggning, parameter setting och triangel programmering.
Hej Kenneth!
Blir spännande att följa hur det går för dig. Jag använder Weatronic´s SkyNavi för triangelflygning och det fungerar bra det lila jag har hunnit testa det.
Sen måste jag fråga, är du och kenneth.eriksson.94 samma person?
/Ville
/Ville
- Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -
Ja, samma person. Jag kunde inte logga in till mitt vanliga konto på mobilen, men det gick att skapa ett nytt?! Blir inte förvånad då jag använder mig av Microsoft telefon, helt värdelös!
Testade en långflygning igår kväll och det kändes bra, men fick inga loggar, tur jag tog en bild. Innan jag stängde av plattan såg jag att jag flugit 11km totalt, 32 km/h max, varit på lite mer än 300m ifrån mig på max 303m höjd. Lite skoj data att samla på sig en gång, skall bli kul att testa triangel bana, vet du hur långa benen på triangel skall vara? Default ger den 500m på en av baserna.
Var på Ålleberg i helgen och fick braktermik med Ava, riktigt gött., flög inte så högt endast max ~800m. Efter en hel helg med segelflyg landade jag efter 41 minuter då jag inte orkade hålla på mer utan kände mig mer än nöjd.
Det är en fantastisk maskin, när det finns termik i luften.
Kommentar