Willow 2 F3F i Barsebäck

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ben D Wings
    • jun 2015
    • 23

Willow 2 F3F i Barsebäck

Ännu en bra eftermiddag på Barsebäcks lilla NNV-hang, oxå denna gång helt utan skärmar.....! :sarcastic:
    Med lite mer vind så funkar även en större kärra helt ok. Men några mindre träd nere vid stranden får man se upp med.
    Lite tight o landa då det 5 meter bakom kanten sitter ett elstängsel för korna som betar där. Då är bra klaffutslag en klar fördel.... Är ju lite mer sport att INTE landa i kohagen! :thumbup:
    Vind: 7-8 m/s
    AUW: 2610g
    WS: 2750mm

• Elgstrand
    • maj 2011
    • 365

Den där såg trevlig och prisvärd ut! Snyggt fluget! Lika lätt som det ser ut va?:icon_wink:

MVH
    Flyger helst segel

Kommentar

• Ben D Wings
      • jun 2015
      • 23

Man tackar...! :proud:
      Japp inte så svårt egentligen, men man får träna lite, blir duktig på att laga och så går det åt en o annan modell! Vad är det man säger..., "Friskt vågat är hälften vunnet"! :icon_lol:
      Just den hangkanten är rätt "skarp" så det blir en del turbulens (rotor) precis bakom.

Willow 2 köpte jag direkt av designern i England, Ian Mason. Tror jag prutade en del o gav ca 500 GBP in frakt.
      Är en kanonmodell för de pengarna o finishen är riktigt bra! Är kanske inte direkt en Aer-O-Tec design men den flyger bra.
      Gör sig dock bäst på större hang med mer lyft.

Kommentar

• LarsBrinck
        • okt 2014
        • 51

Nu igen! Sätter mig snart på tåget till Skåne . Vi har inte haft hangväder på en månad... Kul se en så stor kärra på litet hang! Satte du den i busken vid 2.00? Såg sjukt nära ut. Och snygg landning! Och Schwingen med små vingarna är klar för invägning. Nu skall jag bara fixa Corsa vingarna också . Tack för inspiration!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kommentar

• Ben D Wings
          • jun 2015
          • 23

Väl bekomme Lars och tack för glada tillrop..! :icon_lol:
          Man gör vad man kan för att glädja dem som glädjas bör....., eller vad det nu heter. :thumbup:
          Japp funkar med en större kärra oxå men inte alltid helt lätt då marginalerna är små.
          Det var faktiskt rätt nära att jag satte den i lilla trädet vid 2.00....!
          Schwingen hade funkat super där i söndags, och ännu lite bättre på måndagen då det var 8-10 m/s.

Kommentar

Arbetssätt...