CMPro Ventus 2.6m

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Smajly
    • maj 2007
    • 364

Fortsätter lite här i ventus-tråden.. Finns väl ingen särskild tråd för dekaltrim o dylikt..

Ska måla ett flyg till min fassa.. en FOX i EPP..
    Mönstret vet jag så jag gjorde ett litet test på min ventus bara för att se hur det kunde bli..

.

Kommentar

• dacke jocke
      • nov 2008
      • 269

ojojoj vilken maskin helt plötsligt känns min seglare som den kom får 1800-talet...:sarcastic:

Kommentar

• Smajly
        • maj 2007
        • 364

Ursprungligen postat av dacke jocke
        ojojoj vilken maskin helt plötsligt känns min seglare som den kom får 1800-talet...:sarcastic:

Hehe.. din kärra är av snygg modell.. ser fin ut..
        Kroppen liknar lite min SB10..
        Hoppas på lite fina flygbilder på din sen också..

Hade det inte regnat hade man nock vatt ute idag o tatt ett par svängar..

Kommentar

• drjoshua
          • sep 2007
          • 106

Vilka servon har du använt? Ska bygga ihop en DG-1000 från HC med 2.63m spv.

Kommentar

• Sebbe
            • mar 2008
            • 190

Halloj!

Har också en Ventus 2,6a, flyger fint! Bromsarna är mycket effektiva!
            Se till att bogserlinans öglas knut är utanför planet, annars kan den fastna inne i det lilla röret vilket hände mig så man fick flyga med en lina bakom.

Har även bytt ut vingbalken mot en 6mm kolfiberrör med ett 5mm rör inuti sig som extra säkerhet. Bytte även ut de två 3mm stängerna som man låser vingen i till kolfiberstång.
            Detta sparar en del vikt då orginal balken väger 140g

Har tyvärr vart med om en incident då vi bogsera upp den och det blev lite knas så mitt plan hamna och krasha upponer vilket gjorde att ena vingspetsen lossna och huven sprack vilket är väldigt synd då man har massa sprickor med lim i sig nu. Någon som vet om man kan få tag på en huv i reservdel????

Härligt swisch ljud på den uppe i luften!
            Kommer även sätta dit en vinchkrok snart.

//Sebbe

Kommentar

• Smajly
              • maj 2007
              • 364

Ursprungligen postat av drjoshua
              Vilka servon har du använt? Ska bygga ihop en DG-1000 från HC med 2.63m spv.

Jag kör med dessa: http://skanehobby.se/x/product_info....oducts_id=5935

Kommentar

Arbetssätt...