Dax för inplastning av spryglar o spant.......sporre och flapservon. Räknar med att ha den stående på alla tre ställen till söndag.
p-40M Warhawk B o M tråd
Kollaps
X
-
Vilket tempo! Har du semester??!!
De é nåt speciellt med P40 och Tempest Mk. V, hmmm vad är likheten....Kommentar
-
Tjenare Christer,
Jag har väl fått ett ryck, hoppas det håller i sig ett tag. Ett par timmar per kväll blir det. Apropå tempo beror det på hur man räknar, jag har haft satsen i sisådär fem år eller nåt hehe....När det gäller likhet med Tempest så är L-versionen inte långt ifrån, åtminstone nosdelen.
TobbeKommentar
-
Ditt bygge bygger på samma princip som alla serier på tv. Just när det slutar för dagen är det som mest spännande å man ser fram emot nästa avsnitt
//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,Kommentar
-
Klart nice kärra Matte, så det känns bra att klämma i mellan med en liten udda kärra...lite fortsättning på bygget. Inplastning av huvudställ samt spant till sporre. Nu skall det härda ett dygn innan jag plastar vidare med mer bomullsflock och glasfiber. Lite kolfiber kommer det att bli i botten av ställbrunnarna. Tack Krille, här kommer lite mer bilder.
TobbeKommentar
-
När jag ser dessa bilder måste jag börja undra vad du pysslar med...Klart nice kärra Matte, så det känns bra att klämma i mellan med en liten udda kärra...lite fortsättning på bygget. Inplastning av huvudställ samt spant till sporre. Nu skall det härda ett dygn innan jag plastar vidare med mer bomullsflock och glasfiber. Lite kolfiber kommer det att bli i botten av ställbrunnarna. Tack Krille, här kommer lite mer bilder.
Tobbe
Rörskärare silikontuber och ja gud vet vad??Kommentar
-
-
Precis snubblat in på den här tråden, ett snyggt bygge som alltid när det gäller Warben :icon_pidu:
Ska bli intressant att få följa med till färdig modell. Kul med något annat än dom allra "vanligaste" kärrorna. P40 brukar det ju inte gå tretton på dussinet av direkt.
Det byggs också i ett hiskeligt tempo som får en annan att börja på att fundera över vad man håller på med :stupido2:Kommentar

Kommentar