Jet trainer!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Baua
    svarade
    Mycket snack på liten verkstad

Hej Pete!

Först främst är detta ingen rådfrågar tråd, utan en undran om någon har en Jettrainer till salu för en vettig peng, helst utan turbin och Ibland måste tankar och funderingar helt enkelt få ligga till sig lite, mest beroende på hur mycket saker och ting kommer att nyttjas, är inte konstigare än så. Har kommit en del andra modeller emellan också. Beslutet att det ska bli en Jet har varit klart rätt länge, att man därmed som nybörjare inte vet vad man ska ha är ju en annan sak. Ja kalla mig gärna velig det är helt ok, mycket snack på liten verkstad bjuder jag också på. Jag var faktiskt på gränsen att sluta med RC flyget för ett tag sedan, gick in i någon form av rc vägg kan man nog kalla det. Trots detta är ju själva botaniserandet i modelldjungeln också rätt kul. Hoppas på goda råd under rookie veckan i April, det ska bli riktigt kul. Och ja Pete det blir en obyggd Boomerang Nano, som verkligen är min drömkärra he he, skämt åsido den verkar flyga bra till en vettig peng, sen är den ju inte för stor heller. Om Kines turbinen startar får den väll hänga med ett tag annars blir det väll en J-Cat, så nu blev väll någon till glad. Hoppas att jag kan få lite goda Boomer råd när jag sätter igång med bygget. Åsså dessa obyggda viggar som står och väntar...

Hils
    Magnus

Ursprungligen postat av petera38
    Det stämmer Kenny... det är gammalt uttryck från landet, som har moderniserats lite...:sarcastic:
    Jag mener, att nu har jag följt denna här diskussion fram och tilbaks om vilken turbin och vilken modell man skulle börja med...och ingenting har hänt. Nu måste det vara dags att ta ett beslut.:stupido2:
    /Pete

Lämna en kommentar:

• Dufniall
    svarade
    Skönt att du har kvicknat till Sören.
    Hur går det med F16?

Hils
    Magnus

Har inte rört RC sedan min "resa", har kört lite sim, och varit i Bosön och kolla lite, thats it.
    Blir nu sim främöver, tills det blir det varmera, och hjärtet orkar.

Lämna en kommentar:

• Ultra Bandit
    svarade
    Jap..."Viel Geschrei und wenig Wolle" som dom säger i Tyskland! Mycket snack och lite handling....se nu f.. fa.. att få fingrarna ut! grabbar!

/Pete
    Pete!
    Den va bra ha,ha:sarcastic:

Lasse P

Lämna en kommentar:

• petera38
    svarade
    Ursprungligen postat av Kennerdahl
    Eh...? "Mycket skrik och lite ull" fick jag det till men det kanske är ett uttryck från landet.. :sarcastic:
    Jag skulle nog säga "Diskussion weniger fliegen und mehr!"..
    Det stämmer Kenny... det är gammalt uttryck från landet, som har moderniserats lite...:sarcastic:
    Jag mener, att nu har jag följt denna här diskussion fram och tilbaks om vilken turbin och vilken modell man skulle börja med...och ingenting har hänt. Nu måste det vara dags att ta ett beslut.:stupido2:
    /Pete

Lämna en kommentar:

• Baua
    svarade
    Skönt att du har kvicknat till Sören.
    Hur går det med F16?

Hils
    Magnus
    Ursprungligen postat av Dufniall
    Nu har ni ju faktisk fåt et ok pris på en nästen flygklar maskin här, så nu är det väl bara att slå till ?
    För mycket snak, för lite turbin..... :0)

Lämna en kommentar:

• Baua
    svarade
    Härligt med känslor!

Hej alla!
    Fick just idetta nu svar från Als hobby, att min JJ-1400 skulle passa utmärkt i en Boomerang Nano, så en sån får det bli.
    Sen är säkert Niklas pris alldeles utmärkt, men Turbin har jag ju redan en, även om det är en kines.
    Har också förstått att köpa jet är ungefär som att spela poker, det spelar inte så stor roll hur mycket du satsar, däremot hur mycket du är beredd att förlora, vid en eventuell krash. Nu Sören och Kenny, är det ju bara att köpa Sprinten.
    Själv har man ytterligare ett bygge att se fram emot, och en kines som måste startas he he. Har förresten precis köpt en till 1/10 Viggen från Österrike.

Hils
    Magnus
    Senast redigerad av Baua; 2010-12-29, 18:02.

Lämna en kommentar:

• Kennerdahl
    svarade
    wtf?

Jap..."Viel Geschrei und wenig Wolle" som dom säger i Tyskland! Mycket snack och lite handling....se nu f.. fa.. att få fingrarna ut! grabbar!

/Pete
    Eh...? "Mycket skrik och lite ull" fick jag det till men det kanske är ett uttryck från landet.. :sarcastic:
    Jag skulle nog säga "Diskussion weniger fliegen und mehr!"..

Lämna en kommentar:

• petera38
    svarade
    Nu har ni ju faktisk fåt et ok pris på en nästen flygklar maskin här, så nu är det väl bara att slå till ?

/Pete

Lämna en kommentar:

• Kennerdahl
    svarade
    Helt rätt Sören! :sarcastic:

Magnus, det är din tråd så du får första tjing..

Lämna en kommentar:

• Dufniall
    svarade

Lämna en kommentar:

• Kennerdahl
    svarade
    Eurosport - Yeaaah!

Ursprungligen postat av Baua
    Ja dom är riktig snygga, men jag flyger hellre en Formost 150 och lär mig, för att sen byta upp mig till en F15 eller en Viggen 1/8, he he!
    En viggen säger du!? Varför är jag inte förvånad Magnus..
    Själv drömmer jag om en Eurosport med vectored thrust och en P160 i.. :love:

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00785.jpg
Visningar: 1
Storlek: 174,6 KB
ID: 478728Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00786.jpg
Storlek: 178,8 KB
ID: 478729Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00787.jpg
Storlek: 174,3 KB
ID: 478730Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00783.jpg
Storlek: 172,7 KB
ID: 478731

Senast redigerad av Kennerdahl; 2010-12-28, 21:57.

Lämna en kommentar:

• Baua
    svarade
    F15

Ja dom är riktig snygga, men jag flyger hellre en Formost 150 och lär mig, för att sen byta upp mig till en F15 eller en Viggen 1/8, he he!

Hils
    Magnus
    Bästa alternativet är säkert en Formost 150 med en P80 men den är ju inte lika cool som en Rookie eller Hot Spot.. :sarcastic:

Lämna en kommentar:

• Kennerdahl
    svarade
    Bästa alternativet är säkert en Formost 150 med en P80 men den är ju inte lika cool som en Rookie eller Hot Spot.. :sarcastic:

Lämna en kommentar:

• Baua
    svarade
    Riktigt läckra maskiner!

Ja dom är riktikgt snygga. Jag har sneglat lite på Formost 150 och Falcon 120 också. Tror att det skulle kunna vara bra nybörjarmaskiner.

Hils Magnus

Toppenlänk Magnus!

Jag blev jäkligt sugen på en "Rookie" eller "Hot Spot"! :sarcastic:

[ATTACH=CONFIG]17437[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]17438[/ATTACH]

Lämna en kommentar:

• Kennerdahl
    svarade
    Ursprungligen postat av Baua
    Toppenlänk Magnus!

Jag blev jäkligt sugen på en "Rookie" eller "Hot Spot"! :sarcastic:

Klicka på bilden för större version